Концентрацията върху бизнеса с дигитални медии най-сетне се отплаща на германското издателство Axel Springer. Докато през първото полугодие най-голямата европейска вестникарска групировка усеща трудните конюнктурни рамкови условия зад граница, в онлайн бизнеса тя отчете солиден ръст на приходи и печалба, предаде DPA.
Именно благодарение на това нарастване от мрежата приходите на концерна като цяло отново нарастват.
Приходите съответстват на пазарните очаквания с ръст от почти 6% до 1,62 млрд. евро. Печалбата преди данъци и такси (EBITDA) нараства през първите шест месеца на 2012 г. със 7% до 308,7 млн. евро. Чистата печалба се повишава с 5,5% до 177,7 млн. евро. Тук концернът се представя по-добре, отколкото очакваха анкетираните от Dow Jones анализатори.
Положителният ефект в дигиталния сегмент се отразява и в ръста на рекламните приходи от 11,7% до 851,7 млн. евро. В момента над половината от всички рекламни приходи в издателството се дължат на дигиталните медии.
За първи път концернът представи данни за своите три цифрови подразделения - „журналистически портали и други дигитални медии“, "Performance Marketing" и "Axel Springer Digital Classifieds". Двигател на растежа са първото и третото подразделение. В третата секция влизат порталите за недвижими имоти Seloger и Immonet, както и борсите за работни места Stepstone и Totaljobs, които повишават приходите си за първите шест месеца до 149,4 млн. евро. Оперативната печалба скача повече от двойно до 63,7 млн. евро.
Силен ръст в първата секция отчитат интернет сайтовете на вестниците Bild и Welt и порталът за издирване на продукти и сравняване на цени Idealo. Приходите в този отдел се повишават с почти една трета до 175,9 млн. евро, а оперативната печалба нараства с 37,4 на сто до 43,2 млн. евро.
Базираната в Берлин компания държи на своята първоначална прогноза за годишните финансови резултати. Приходите ще нараснат с до 9%, ако не се стигне до „значително помрачаване“ на пазарните условия.
Повишаващите се приходи в онлайн бизнеса ще компенсират напълно спадащите постъпления от печатните издания.
В търсене на последните дигитални трендове от септември Springer ще изпрати делегация от трима свои служители начело с главния редактор на Bild Каи Дийкман в Силициевата долина. „Те трябва да развият концепции за дигитален ръст“, заяви директорът на издателството Матиас Дьопфнер. Това било експеримент с отворен край.
Същевременно той уверява, че след шестмесечната командировка Дийкман ще се върне на позицията си.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници