fallback

Zynga се разделя с топ мениджър

Главният оперативен директор Джон Шапърт напуска компанията заради слабите резултати

10:21 | 09.08.12 г.
Автор - снимка
Създател

Заради IPO-то на най-голямата в света социална мрежа Facebook във фокуса на инвеститорите все по-често попада и специалистът в онлайн игрите Zynga. Но в последно време партньорът на Facebook все по-често разочарова инвеститорите със своите тримесечни резултати. Всичко това очевидно е коствало „главата“ на главния оперативен директор Джон Шапърт, пише Ройтерс.

В сряда отговарящият за ежедневния бизнес Шапърт е бил освободен от поста си и вече няма да е и член на Управителния съвет, обяви Zynga в декларация до Комисията за ценни книжа и фондови борси (SEC).

Наскоро Zynga шокира инвеститорите с толкова лоши тримесечни данни, че и без това вече спадналите акции се сринаха наведнъж с 40%. Разработчикът на игри загуби през последното тримесечие почти 23 млн. долара и също така намали прогнозата си за цялата година. За цялата 2012 година Zynga вече очаква печалба между четири и девет цента на акция и приходи между 1,15 и 1,23 млрд. долара. Прогнозата от април беше за между 23 и 29 цента печалба на акция и приходи в диапазона 1,43 – 1,5 млрд. долара.

Причина за понижените прогнози са забавянията при пускането на нови игри и все по-конкурентната среда в сектора, която води за бърз отлив на интерес от съществуващите вече игри на компанията.

Според публикации на американски медии основателят на компанията и главен изпълнителен директор Марк Пинкъс е отнел голяма част от отговорността на Шапърт още преди месец. Освен това компанията е успяла да наеме срещу солидно заплащане топ мениджър на гиганта в индустрията Electronic Arts.

Въпреки това Zynga се опитвала да избегне спор по отношение на обезщетението, което досегашният оперативен директор ще получи. Компанията похвали Шапърт за заслугите му към игралната индустрия. Zynga също така го нарече "приятел на компанията."

Zynga предлага преди всичко онлайн игри за социални мрежи. Нейни продукти са известните „Farmville“ и „Cityville“, които станаха популярни във Facebook. Компанията обаче трябва да се справи с все по-задълбочаващата се тенденция на преминаване на потребителите от настолни машини към мобилен интернет.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:17 | 09.09.22 г.
fallback