fallback

23,5 млн. лева брутни приходи от онлайн реклама в България за първото полугодие

Продажбите отчитат ръст от 5,8% на годишна база, интересът към мобилната реклама се увеличава

16:12 | 27.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Брутните приходи от онлайн реклама за първото полугодие на 2012 г. са се увеличили с 1,3 млн. лв. спрямо същия период на миналата година, показват резултатите от проучване, проведено по инициатива на IAB България.

Това е ръст от 5,8% на докладваните обеми от четири типа интернет реклама- “Дисплей”, “Обяви и справочници”, “На клик” и “Други” на годишна база.

Данните от проучването бяха обявени по време на „Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето!“- събитие на IAB България с участието на световноизвестния маркетинг консултант Майкъл Леандер и лидера на бранд инициативите на IAB Питър Миниум.

Компаниите- участници в изследването, са оповестили брутни обеми от онлайн реклама по тарифни цени в размер на 23,52 млн. лв. за първите шест месеца на 2012 година. Дисплей рекламата продължава да бъде водеща на българския пазар, като за първата половина на 2012 г. тя съставлява 87,4% от него, с приходи от над 20 млн. лева.

Далеч назад, с пазарен дял от едва 5%, е рекламата “на клик”. Тук обаче традиционно докладваните приходи не покриват обеми, генерирани от Google и Facebook. Рекламите в обяви и справочници съставляват малко под 3% от описаните приходи за периода.

Интересен факт е, че през първата половина на 2012 г. мобилната дисплей реклама бележи номинален ръст от близо 600% спрямо същия период на миналата година, въпреки че все още съставлява под 1% от приходите в категорията „Дисплей реклама“.

Изследването обхваща 21 компании, сред които преобладаващата част са медии и рекламни агенции и се провежда за трета поредна година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:35 | 14.09.22 г.
fallback