fallback

Анализатор: Google може да изчезне до 5 години

Приспособяването на компанията към пазара на мобилна реклама е от ключово значение за оцеляването ѝ, смята Ерик Джаксън

18:04 | 22.10.12 г. 2
Автор - снимка
Редактор

Google може би е на път да загуби доминиращото си положение при търсачките и дори да „изчезне“ до между 5 и 8 години, ако натискът от най-сериозните му конкуренти започне да дава плодове, смята Ерик Джаксън, основател и член на мениджмънта на Ironfire, цитиран от CNBC.

На фона на изненадващо слабия тримесечен отчет на компанията Джаксън твърди обаче, че тя лесно може да предотврати проблемите, довели до залеза на Yahoo!.

„Те може да изчезнат до между 5 и 8 години, и то в смисъла, в който бе прието Yahoo да бъде смятан за крал на търсенето. Сега Yahoo в общи линии е изчезнала“, заяви той.

Основната причина, поради която Google може да загуби доминиращата си роля при търсачките, е, че компанията е изправена пред същия проблем с мобилните телефони като Facebook, твърди Джаксън.

„Ако Facebook наблюдава влошаване на продажбите си и ръстът им води до намаляване на стойността на акциите наполовина, ... защо това да не е нещото, което се отразява неблагоприятно на Google, докато тя продължава да се разраства?“, пита той.

В отчета си за третото тримесечие, публикуван в сряда, от Google съобщиха, че цената ѝ на клик за периода се е понижила с 15%.

Макар че компанията обяви ръст на продажбите, вероятно цената на клик ще продължи да се понижава, смята Джаксън. Причината? Потребителите търсят все повече и повече през мобилни телефони, макар че рекламодателите не са толкова склонни да купуват реклами за мобилни устройства, тъй като те не са толкова видими.

Тенденцията при рекламите за мобилни устройства е разходите за тях да са по-ниски от тези за персоналните компютри.

„Очевидно, всеки се концентрира върху цената на клик ... Доходността се понижава за пето поредно тримесечие при Google. Темпото на ръст се забавя“, каза Джаксън. "Изправени сме пред сценарий, в който мисля, че за няколко години може да достигнем връх в търсенето“, добави той.

Увеличаването на мобилността ще доведе потребителите до желанието да търсят по нов начин, което може да отвори вратата за навлизане на нови играчи на пазара на търсачките, изтъква анализаторът. Вероятно претендент номер едно ще се окаже Apple – един от най-яростните конкуренти на Google, подчерта той.

„Мисля, че точно в момента има голяма възможност някой да направи крачка напред и да се наложи чрез нов начин на предоставяне на информация на хората при търсене в света на мобилните устройства“, изтъква Джаксън. „Не мисля, че текст в синя кутия е идеалният формат за мобилния свят. И смятам, че най-добрата възможност за изместване на Google в това отношение има Siri на Apple“, посочи той.

Google обаче все още може да обърне развитието на процеса в своя полза и компанията полага известни усилия, за да компенсира спада в цената на клик.

"Например пазаруването през Google бе променено, за да показва само платени резултати в областта на услугите по начин, който би трябвало да осигури доста пари на компанията“, подчерта анализаторът.

Това обаче може да се окаже и нов проблем за гиганта в търсенето. „Въпросът е дали този ход ще доведе до свиване на обслужването, дали е само нещо като върха на айсберга? И дали ще започнем да виждаме платени резултати при търсенето в други области в Google и дали това ще ограничи полезността“, пита той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:08 | 11.09.22 г.
fallback