fallback

Онлайн търговията на „Черния петък“ мина 1 млрд. долара

За т. нар. „Cyber Monday“ очакванията са за продажби от над 1,5 млрд. долара.

11:26 | 26.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В началото предколедния сезон онлайн търговците на дребно в САЩ за първи път през тази година успяват да постигнат оборот от над един милиард долара за един ден.

В т. нар. „Черен петък“, денят след деня на Благодарността, приходите от продажби са скочили с 22% спрямо същия ден година по-рано, заяви изследователската комапания comScore в неделя. Все повече клиенти уреждали покупките си в интернет, където търговците ги привличали със специални предложения и по-голям избор. Електронната търговия все още представлява само 10% от цялата търговия, но расте значително по-бързо от целия бранш. Като цяло за търговския сектор "Черният петък" е протекъл задоволително, но не и прекрасно.

Приходите от продажби в магазините по време на най-важния за търговците ден спадат според първоначалните изследвания с 1,8% до 11,2 млрд. долара. Но тъй като тази година много доставчици са започнали промоциите си още в четвъртък - празника на Деня на благодарността, представата за петък е изкривена. Комбинираните за двата дни продажби се очаква според пазарния изследовател Shoppertrack да са с един процент повече на годишна база. "Това не е голям ръст, но не и разочароващ резултат", заяви Ед Марчесели от Shoppertrack.

Мощен ръст в онлайн търговията бе регистриран още в четвъртък, където собствениците на смартфони и таблети започнаха лова си за сделки. В почивния ден преди Черния петък онлайн пазаруването е вкарало със 17,4% повече приходи в сравнение с миналата година в касите на компаниите от борсовия индекс S&P 500, показва анализ на дъщерната на IBM компания Smarter Commerce. В петък увеличението е било с 20,7%. Въпреки това обаче средната стойност на покупките е била 181,22 долара, с 5% по-ниска от преди година.

„Онлайн продажбите съставляват около 9% от общия обем на продажбите през ваканционния период, но може и да минат 10 процента за първи път през този сезон", заяви Скот Уинго, главен изпълнителен директор на ChannelAdvisor, която помага на търговците да продават повече стоки в уебсайтове, включително в Amazon и eBay, предава CNBC.

ComScore очаква онлайн търговията на дребно да нарасне със 17% до 43,4 млрд. долара за целия празничен сезон. Това е увеличение с над 15% спрямо миналия сезон и доста над очакванията на търговците на дребно за ръст от 4,1% на общите разходи през сезона.

Все още не е ясно и дали силните онлайн продажби на Черния петък ще засегнат „Cyber Monday“ - датата, на която всеки може да си купи много намалени неща онлайн. Или да се придържа към съветите на експерти, които призовават за търпение. Cyber Monday традиционно е най-силният за онлайн търговията в САЩ ден за цялата година. „Cyber Monday“ ще бъде голям ден, но не толкова велик, както в миналото", каза Миа Шерноф, изпълнителен вицепрезидент на Chase Paymentech – подразделение за плащания на JP Morgan Chase.

"Бързи широколентови интернет връзки в офиса насърчаваха търговията в понеделник. Но сега много от потребителите имат по-бързи връзки в дома и чрез смартфони и таблети, така че за за тях не бе нужно да чакат да идат на работа", казва председателят на ComScore Джан Фулгони, добавяйки все пак, че продажбите този понеделник могат да достигнат 1,5 млрд. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:25 | 11.09.22 г.
fallback