fallback

Европейските търговци се оглеждат за опции да продават храни онлайн

Продажбите на храни в магазините се свиват - заради кризата потреблението намалява

18:39 | 06.09.13 г.

Онлайн търговията промени революционно търговията на книги, музика, дрехи и електроника в последното десетилетие. Хранителните продукти обаче изоставят от тенденцията, пише Reuters.

Хранителните продукти представляват 40% от всички продажби на дребно. В същото време обаче продажбата им онлайн е много по-скъпо и трудно постижимо, отколкото при останалите продукти.

На този етап от големите електронни магазини само Amazon се осмелява да включи храни в продажбите си. Бизнесът Fresh ще бъде разширен с още 20 урбанистични зони през 2014 година, съобщават от компанията. Ако опитът успее, храни чрез електронните магазини на компанията ще бъдат предлагани и извън САЩ.

Продажбите на хранителни продукти в супермаркетите се свиват в последните години. Заради кризата много хора останаха без работа, което намали потреблението. През изминалите години пък беше регистриран непрекъснат ръст на цените на храните след неблагоприятни климатични условия.

Именно спадащите продажби кара повечето търговци да се замислят как могат да променят навиците на потребителите си. На този етап се експериментира с различни опции. Във Франция е много популярен вариант за поръчка онлайн, но стоките се получават от специални гишета в съществуващите магазини. Клиентите може дори и да не слизат от колите си при получаването на поръчките.

Очакванията са, че този тип търговия ще донесе ръст на продажбите до 10,6 млрд. евро през 2016 година, спрямо 6,7 млрд. евро, прогнозирани през тази година. Във Великобритания пък онлайн продажбите на хранителни продукти ще достигнат до 11,4 млрд. евро през 2016 година. През тази година търговците очакват 7,4 млрд. евро. Данните са на анализаторската компания IGD.

Всъщност Франция е сред страните, които са най-напреднали в Европа по отношение на електронните поръчки на хранителни продукти. 20% от живеещите в страната се възползват от възможността да поръчат онлайн и да получат подготвените пакети с поръчката от специалното гише.

Електронната търговия е значително по-малко развита в южните части на Европа. Там потребителите предпочитат пазаруването в малките магазини. Онлайн поръчките на храни обаче се харесват още и в Скандинавските страни, славещи се като отворени към технологиите, и в Холандия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:26 | 12.09.22 г.
fallback