IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Развихря се нова социална ера в онлайн пазаруването

Потребителите могат да споделят какво харесват и какво са си купили, като това привлича още потребители и създава по-реални усещания от шопинга

11:23 | 24.08.13 г. 1
Автор - снимка
Редактор
Развихря се нова социална ера в онлайн пазаруването

Пазаруването онлайн е по-лесно, отколкото пазаруването в мол – стига да знаете какво точно искате да купите. Виртуалното пространство все още не е дублирало усещането за реалния търговски център, в който потребителите могат да влизат и излизат в магазините, да разглеждат дрехите, бижутата и домакинските принадлежности. Освен това, когато пазарува в интернет, човек не може да вземе със себе си приятели в пробната, пише New York Times.

Вече много предприемачи обаче се ориентират към по-адекватни реплики на усещането за реално пазаруване. Те създадоха една нова и все още слабо известна категория в електронната търговия – социално пазаруване.

Компаниите за рисково финансиране и дялов капитал започнаха да отварят портфейлите си за подобни нови стартиращи бизнеси, а дори и някои от най-големите играчи в интернет търговията се отвориха към подобни социални функции.

Социалните сайтове за пазаруване улесняват потребителите да споделят по-лесно с приятели какво харесват и какво купуват. Много от тях са възприели интерфейс, подобен на Pinterest – една от най-популярните социални мрежи.

Дина Варшавская, основател и главен изпълнителен директор на сайта за социално пазаруване Wanelo, коментира, че Amazon, eBay и Etsy например са накарали потребителите да превърнат онлайн пазаруването в нещо обичайно, без значение дали от големи вериги или по-малки търговци. След като обаче компаниите и магазините масово се пренесоха в интернет, стана по-трудно за клиентите да намират това, което търсят, което отвори нова ниша за предприемачите.

"На сегашния й етап търговията е много фрагментирана. Магазините очакват, че клиентите сами ще трябва да ги открият, а и да знаят какво има в тях и какво би им било интересно“, коментира Варшавская.

Сайтовете за социално пазаруване освен това не предлагат само един тип стоки, а представляват своеобразен базар, където хората да разглеждат различни категории стоки. Такива сайтове са Polyvore, Svpply, Fancy, Fab и Wantworthy, които имат леки разлики, но много общо ДНК – след като потребителят се регистрира, обикновено безплатно, те му показват колекция от стоки, селектирани от наскоро закупените от техните клиенти или пък най-харесваните. Освен това потребителите може да следват техни приятели или любимите си брандове и магазини.

Вероника Гледхил, редактор в модния блог The Cut, коментира, че сайтовете за социално пазаруване са й върнали забавлението от пазаруването по молове, което е предпочитала в началото на 20-те си години.

Последна актуализация: 08:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Технологии виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
Biso
преди 10 години
Да убеждаваш хората да придобиват това, от което нямат нужда, за пари с които не разполагат, за да произведат впечатление на тези които им е все тая. Днес това мошеничество стана наистина виртуозно. - Виктор ПапанекП.П.: Виктор Папанек (1927 1998г). американски промишлен дизайнер, антрополог, философ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 10 години
Абе важното е да се пазарува! Много да се пазарува! Колкото повече, толкова повече! хаха!Слагай на бройлерите стоки по витрините, размахай им парите, които им трябват, за да ги имат и после само насочвай с шпорите и камшика... хехе!Да живее пазарът - майка на всичко, да се свети името Му, както на земята, така и на небето! Амин! :LOL:
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още