fallback

Amazon тества доставки с таксита

Компанията търси начини да направи доставките си по-бързи и по-евтини

20:03 | 06.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Тази есен Amazon.com тества доставка на пратки с лицензирани таксита в Сан Франциско и Лос Анджелис, използвайки специално мобилно приложение, наречено Flywheel, пише Тhе Wall Street Journal (WSJ), позовавайки се на източници, запознати с въпроса.

В момента гигантът в онлайн търговията проучва възможностите за по-широко използване на таксита. Това е последният експеримент на Amazon в опит да ускори своите доставки и да намери алтернативи на Американската пощенска служба и на работата с услуги като United Parcel Service Inc, FedEx Corp след забавянето на доставките миналия коледен сезон.

Оттогава Amazon тества своя собствена услуга в областта, започна да използва повече регионални куриери и си партнира с пощенските служби за доставянето на пресни продукти. Очаква се в Манхатън да отвори врати място, където пратките могат да бъдат връщани, взимани и изпращани. Освен това компанията разработва и дрони за изпращане на различни пакети.

Анализаторът на Forrester Research Сучарита Мулпуру твърди, че Amazon работи по „алгоритъм за доставка в рамките на същия ден“, както и върху софтуер, който да се грижи за голямо разнообразие от услуги за доставка във всеки един момент, преценявайки коя е най-бързата и най-евтината.

Според източниците на WSJ за новите си тестове Amazon е обединила усилията си с Flywheel Software Inc., която има приложение, подобно на това на Uber Technologies и на Lyft Inc. Идеята е Amazon да използва таксита, които да извиква през приложението, като от мини центрове за дистрибуция да се грижи за натоварването им с максимум 10 пакета, които да са за адреси в един район. Цената на подобна доставка ще е 5 долара на пратка за доставяне в рамките на час.

Такситата могат да позволят на Amazon да намали транспортните си разходи, които се увеличават на годишна база като процент от продажбите – от 7,2% през 2009 г. до 8,9% през 2013 г. През октомври Amazon обяви най-голямата си загуба за тримесечие от 14 години насам поради скок от 32% в разходите за доставка.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:24 | 13.09.22 г.
fallback