fallback

PlayStation 4 се гмурка в дълбоките води на китайския пазар

Конзолните игри се опитват да се преборят със сивия пазар в страната и тежките условия, поставени от регулаторите в Китай

13:48 | 21.03.15 г.

Конзолата PlayStation 4 на Sony Corp. дебютира в Китай на 20-и март заедно с няколко игри и съвсем малък брой онлайн услуги, тъй като компанията се опитва да отговори на строгите правила, свързани с цензурата в страната, която е най-големият пазар на игри в света, пише Bloomberg.

Въпреки че китайските конзоли физически са идентични с тези, които Sony продава по целия свят, те не дават достъп до музика, телевизионни програми и филми. Вместо това позволяват ползването само на шест игри, одобрени от властите. За сравнение, в японския PlayStation Store има почти 200 заглавия. Китайските играчи няма да имат възможността да играят Call of Duty или Grand Theft Auto, най-продаваните игри на годината според VGChartz.com.

Sony и Microsoft влизат на китайския пазар, след като правителството в страната вдигна 14-годишната забрана. Сега компаниите трябва да убедят едно поколение геймъри, израснали с безплатни игри за смартфони и компютри, да си купят конзоли, които струват повече от месечния разполагаем доход на средния работник.

PlayStation 4, която все по-често използва изчислителни облаци за предоставянето на услуги като PlayStation Plus, се бори с контрола върху интернет в страната, както и със забраните на игри, съдържащи насилие, сексуално и политическо съдържание.

“Традиционният бизнес модел при игрите не работи в Китай, защото повечето играчи използват персонални компютри и не са свикнали да плащат по 60 долара за заглавие”, твърди Атюл Гоял, базиран в Сингапур анализатор на Jefferies Group.

Услугата, която позволява на потребителите на PS4 да играят онлайн, струва около 10 долара месечно в САЩ. Тя ще бъе пусната с известни ограничения в Китай, твърди Такехито Соеда, който отговаря за стратегията на компанията в азиатската страна. Той отказва да разкрие каква ще е цената в Китай.

“PlayStation е първото устройство за игри и ние се фокусираме именно върху това”, коментира Соена. “Освен това разглежаме възможностите по отношение на социалните мрежи, популярни сред китайските потребители. Видео услугите изискват повече проучвания, защото са силно контролирана област”.

Купувачите започнаха да се редят на опашка пред магазина на Sony в пекинския мол Oriental Plaza още в 7 ч. сутринта. Когато часове по-късно вратите се отвориха, десетки купувачи влязоха да си купят конзоли.

PlayStation 4 е ключът към плана на главния изпълнителен директор Казуо Хираи да увеличи приходите до най-високото ниво, което те достигнаха през 1998 г. За целта компанията залага повече на игри, забавления и сензори за образ в потребителската ѝ електроника.

“Ще бъда изненадан, ако Xbox One и PS4 заедно успеят да продадат над 1 млн. конзоли в континенталната част на Китай през 2015 г.”, коментира Луис Уорд от IDC. “Ако те подходят правилно към Китай, имат шанса да изкарат милиарди през следващите пет години”.

Забраната на конзолните игри помогна за създаването на голям сив пазар на хардуер и софтуер в страната, твърди Уорд. Заглавия, които струват 50 долара, могат да се купят за по няколко долара, което е една от причините безплатните игри да са толкова популярни в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:41 | 11.09.22 г.
fallback