fallback

В дигиталните медии ще отидат 25% от разходите за реклама през 2016 г.

В България се очаква ръст на общите разходи за реклама с над 3% през тази година

17:59 | 25.03.15 г.

25% от глобалните разходи за реклама през 2016 г. ще са в дигиталните медии. Това сочи прогноза на глобалната медийна агенция Carat.

Според нея през 2015 г. разходите за реклама ще се увеличат с 4,6% до 540 млрд. долара. Прогнозата е направена на база на данните от 59 държави от Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион и Европа.

Прогнозата на Carat за България е за увеличение на общите рекламни инвестиции през 2015 г. с повече от 3 на сто. Най-добре представящата се медия отново ще е бъде дигиталната. Тя ще се радва на годишен ръст от 9 на сто. В основата му ще бъде навлизащата в страната автоматизирана реклама (т.нар. programmatic buying), за която се смята, че през 2015 г. ще се увеличи с 300%. 

Carat предвижда пазарен оптимизъм и за 2016 г. в световен мащаб, когато очаква 5 на сто годишен ръст на глобалните разходи за реклама.

Агенцията разкрива, че дигиталната реклама продължава да държи първенството по ръст на рекламните бюджети. През 2014 г. тяхното увеличение е било със 17,4%. Очаква се силен ръст на мобилната и видео рекламата през 2015 г., съответно с над 50% и 21%. Благодарение на това прогнозата за 2016 г. е, че инвестициите в дигитални медии ще достигнат една четвърт от общите разходи за реклама в глобален мащаб.

Всички пазари са отбелязали ръст през 2014 г. В Западна Европа той е 2,3%, в Северна Америка – 5,3%, а в Азиатско-тихоокеанския регион и Латинска Америка с 11,4%. От Carat очакват тази тенденция да се запази и през тази година.

Единствено изключение прави Централна и Източна Европа, защото прогнозата за там за първи път от 2009 г. насам е с отрицателен знак. Очаква се спад с около 2 на сто от общите разходи за реклама. Причината за това е очакваната рецесия на руския пазар, който е най-големият в региона.

Предвижданията за намаление на рекламните инвестиции през 2015 г. засягат всички видове медии. Спадът в телевизията ще е 4,1%, 14,8% за вестниците, 18,7% за списанията, 4,7% за радио, 3,9% за външна реклама и 10% за кино реклама.

Единствените, които се очаква да избегнат тази негативна тенденция, са дигиталните медии, за които се смята, че ще има увеличение на инвестициите от 12,9% на годишна база.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:15 | 13.09.22 г.
fallback