fallback

Shazam вече ще разпознава и изображения

Компанията търси алтернативни източници на приходи

22:01 | 28.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мобилното приложение за откриване на музикални песни Shazam, използвано от милиони потребители, вече ще разпознава и изображения – ход, който показва желанието на компанията да разшири своите предложения и да открие нови източници на приходи, пише Financial Times.

Британският технологичен старт-ъп въвежда новата функция, която ще позволи на потребителите на мобилни устройства да използват своите камери, за да сканират изображения с логото на Shazam. Тези лога ще се появяват на „плакати, пакетирани стоки и печатни издания“.

На мобилните си устройства потребителите ще могат да гледат различни неща – от трейлъри на нови филми до онлайн магазини, откъдето могат да купят рекламираните стоки.

Ходът поставя Shazam срещу редица други новосъздадени технологични групи, включително базираните в Лондон конкуренти Blippar и Powa Technologies, които също разработват приложения, които могат да разпознават обекти и снимки от реалния свят.

Тези групи вярват, че технологията ще създаде един нов многомилиарден пазар, което ще позволи на компаниите да насочват реклами към желаните потребители. Освен това твърдят, че благодарение на това заинтересованите клиенти ще могат да намират и купуват по-бързо продукти по интернет.

Главният изпълнителен директор на Shazam Рич Райли твърди, че компанията има голямо предимство пред своите конкуренти, защото вече има 100 млн. потребители на месечна база.

„Един от най-интересните факти е, че хората използва по-малко от 25 мобилни приложения месечно. Този брой не се променя. Повечето хора не се интересуват от свалянето на приложения, за които никога не са чували, и дори и да го правят, те никога не ги използват пак. Shazam вече е едно от топ приложенията за хората по света и смятаме, че това е естествено продължение на нашата функционалност“, коментира Райли.

Предложение е част от усилията на компанията да открие нови източници на приходи. Shazam си осигури редица сделки с компании, сред които се нареждат Disney, Target и Levi's.

Райли не разкрива колко са платили компаниите за това, но твърди, че приносът им е „смислен за нас от гледна точка на приходите“.

Shazam все още не генерира печалба, а Райли призна, че компанията е засегната от слабото представяне на пазара на сваляне на музика. Фирмата генерира приходи от вземането на малки комисионни от продажбата на дигитална музика, когато потребителите купуват от магазина на Apple сингли, които са открили чрез приложението.

Но според Райли алтернативните източници на приходи на Shazam се увеличават. Те включват дисплейна реклама в приложението ѝ, лицензионни споразумения със стрийминг услуги като Spotify и сделки за начина, по който приложението може да разпознава телевизионни предавания, филми и реклами.

През януари Shazam събра 30 млн. долара в рамките на кръг на финансиране, което оцени компанията на повече от 1 млрд. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:11 | 14.09.22 г.
fallback