fallback

Парадоксът на дигиталната ера

Хората в САЩ прекарват по-дълго време, ползвайки мобилни приложения, но уебсайтовете привличат повече потребители

15:24 | 27.09.15 г. 5

Потребителите прекарват все повече време, използвайки мобилни приложения, но уебсайтовете привличат по-голяма аудитория. До това заключение достига comScore в своя най-нов доклад за използването на мобилните приложения в САЩ, цитиран от Wall Street Journal.

Данните от него показват, че Facebook и Google притежават осем от 10-те най-посещавани мобилни приложения в Съединените щати. Социалната мрежа Facebook води с близо 126 млн. уникални потребители през юни, твърдят от comScore. Близо половината от потребителите на Facebook, които са инсталирали приложението, твърдят, че то е сред най-ползваните от тях.

ComScore отбелязва, че в 62% от времето, което хората прекарват онлайн, те сърфират посредством мобилни телефони. Според компанията 44% от цялото време онлайн хората прекарват в ползване на мобилни приложения, в сравнение с 33% две години по-рано.

Потребителите на мобилни устройства прекарват повече от 70% от времето си, ползвайки мобилни приложения, което е повече от времето, което потребителите отделят за това през таблети и за работа с мобилни уебсайтове.

И все пак comScore откри, че аудиторията на мобилните уебсайтове е около два пъти и половина по-голяма, отколкото тази на мобилните приложения, и расте двойно по-бързо. Основната причина за това е по-лесното осъществяване на връзки и прехвърлянето към тях в мрежата.

Сред 10-те най-популярни мобилни приложения, само две не са притежавани от Facebook или Google – Pandora и Apple Music.

Основното приложение на Facebook има най-слаб растеж – 9%, отчасти защото вече е доста голямо.

Второто най-популярно приложение е услугата за видео споделяне на Google – YouTube. Тя се радва на 18% растеж до близо 99 млн. потребители през юни.

Трафикът към Facebook Messenger се е увеличил повече от два пъти според comScore. Facebook отдели Messenger в самостоятелно приложение миналата година и оттогава експериментира с редица функции, които позволяват на потребителите да пазаруват и да правят онлайн поръчки.

Хората на възраст между 18 и 34 години прекарват средно по два часа дневно, използвайки мобилни приложения за забавления и социални мрежи, което е повече от всяка друга възрастова група. Те прекарват почти 26 часа месечно във Facebook, 7 часа в Instagram, по 6 часа в Snapchat и Tumblr, както и 3,5 часа в Twitter.

Приложенията за транспортни услуги като Uber и Lyft също набират популярност, посочва още comScore. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:00 | 04.09.22 г.
fallback