fallback

Продажбите на Alibaba в Деня на самотните сърца скочиха с 60% спрямо 2014 г.

По предварителни данни компанията е генерирала 14,32 млрд. долара в рамките на голямото събитие за пазаруване

22:48 | 11.11.15 г. 3

Общата стойност на стоките, които китайският гигант в електронната търговия продаде в Деня на самотните сърца, достигна 91,2 млрд. юана (14,32 млрд. долара), обяви компанията, цитирана от Ройтерс.

Денят на самотните сърца е празник, който се провежда на 11 ноември, а Alibaba успешно превърна в мащабно събитие за пазаруване.

През тази година резултатите са насърчени от допълнителните продажби от няколко различни канала. Като цяло обаче продажбите в Деня на самотните сърца се оказаха с 60% повече от тези през предходната година. И все пак компанията посочва, че това са предварителните данни.

68% от общата стойност на трансакциите е дошла от поръчки през мобилни устройства, допълват от Alibaba.

Преди шест години китайската компания превърна 11 ноември в местния еквивалент на американското събитие за пазаруване Cyber Monday. Събитието в Китай обаче стана по-голямо от Киберпонеделника и Черния петък взети заедно. Освен това е смятано за барометър за представянето на Alibaba.

Денят на самотните сърца първоначално е отбелязван от китайците, които нямат половинки. Но през 2009 г. Alibaba го трансформира в истински фестивал на пазаруването, включвайки в него огромни отстъпки и примамливи промоции, които целят привличането на онлайн потребителите.

Данните за продажбите на Alibaba са наблюдавани внимателно и са смятани за показател за китайското потребление в момент, в който икономическият растеж на страната се забавя.

“През следващите пет години очакваме Китай да се превърне в най-големия пазар за електронна търговия на вносни продукти”, коментира президентът на компанията Майкъл Евънс пред репортери.

Въпреки това събитието може да се окаже рисковано за брандовете, твърди Брайън Бучвалд, главен изпълнителен директор на Bomoda.

"Ако сте нова марка на пазара, не искате да карате потребителите си да чакат разпродажбите, но също така трябва да използвате празника, за да достигнете до харчещите най-много", допълва той. По думите му в крайна сметка марките искат потребителите да се върнат при тях и да купуват на пълните цени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:13 | 14.09.22 г.
fallback