Общата стойност на стоките, които китайският гигант в електронната търговия продаде в Деня на самотните сърца, достигна 91,2 млрд. юана (14,32 млрд. долара), обяви компанията, цитирана от Ройтерс.
Денят на самотните сърца е празник, който се провежда на 11 ноември, а Alibaba успешно превърна в мащабно събитие за пазаруване.
През тази година резултатите са насърчени от допълнителните продажби от няколко различни канала. Като цяло обаче продажбите в Деня на самотните сърца се оказаха с 60% повече от тези през предходната година. И все пак компанията посочва, че това са предварителните данни.
68% от общата стойност на трансакциите е дошла от поръчки през мобилни устройства, допълват от Alibaba.
Преди шест години китайската компания превърна 11 ноември в местния еквивалент на американското събитие за пазаруване Cyber Monday. Събитието в Китай обаче стана по-голямо от Киберпонеделника и Черния петък взети заедно. Освен това е смятано за барометър за представянето на Alibaba.
Денят на самотните сърца първоначално е отбелязван от китайците, които нямат половинки. Но през 2009 г. Alibaba го трансформира в истински фестивал на пазаруването, включвайки в него огромни отстъпки и примамливи промоции, които целят привличането на онлайн потребителите.
Данните за продажбите на Alibaba са наблюдавани внимателно и са смятани за показател за китайското потребление в момент, в който икономическият растеж на страната се забавя.
“През следващите пет години очакваме Китай да се превърне в най-големия пазар за електронна търговия на вносни продукти”, коментира президентът на компанията Майкъл Евънс пред репортери.
Въпреки това събитието може да се окаже рисковано за брандовете, твърди Брайън Бучвалд, главен изпълнителен директор на Bomoda.
"Ако сте нова марка на пазара, не искате да карате потребителите си да чакат разпродажбите, но също така трябва да използвате празника, за да достигнете до харчещите най-много", допълва той. По думите му в крайна сметка марките искат потребителите да се върнат при тях и да купуват на пълните цени.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
преди 10 години до 2Ово е мащаб. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години До коментар 1 ...Все пак не забравяй, че в този ден се правят космически отстъпки и масово хората го чакат, както ние тук в България разпродажбата в ЕМАГ.По принцип, когато хората нямат достатъчно пари, отлагат покупката за промоции и прочие акции..Иначе, да, безспорен успех на електронната търговия, която яко е подпряла стандартната.Мога да се обзаложа, че и в България ще има рекорд по продажби на черния петък на ЕМАГ, а после веригите за електроника ще скляпат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добър оборот за 1 ден,в Китай имало криза!?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар