fallback

Мобилният триумф на Facebook

Компанията отчете рекордни резултати за четвъртото тримесечие и обяви, че 80% от продажбите са дошли от мобилни устройства

08:56 | 28.01.16 г.

Facebook се превръща в една добре смазана машина. Най-голямата социална мрежа в света постигна още рекорди. Продажбите на компанията през четвъртото тримесечие са скочили с 52%, докато фирмата се е възползвала от потребителската информация повече, за да привлече повече реклами. В резулат от добрите данни акциите на компанията поскъпват с 12% в следборсовата сесия, пише Bloomberg.

В момента Facebook има 1,59 млрд. потребители, които влизат в платформата всеки месец, най-вече през смартфони и таблети. Тази експанзия генерира по-голяма печалба, което дава на Марк Зукърбърг зелена светлина да инвестира повече в бъдещето на компанията.

По време на срещата си с инвеститорите в сряда главният изпълнителен директор прекара по-голяма част от времето си говорейки за виртуалната реалност, изкуствения интелект и свързването на останалата част от света с интернет. Въпреки че тези инициативи няма да допринесат значително във финансов план в близко бъдеще, те имат за цел да превърнат Facebook в център на дигиталния живот на повече хора.

Рекламодателите предпочитат Facebook, защото разполага с инструменти за много точно таргетиране на рекламите до потребителите. Същата технология сега влиза в Instagram, която най-сетне може да отчете цяло тримесечие, в което е публикувала реклами в международен план. Главният оперативен директор Шерил Сандбърг заяви, че 98 от 100-те топ рекламодатели на Facebook правят кампании и в Instagram.

Продажбите през четвъртото тримесечие са нараснали до 5,84 млрд. долара в сравнение с 5,37 млрд. долара, колкото очакваха анализаторите според данни, събрани от Bloomberg. 80% от сумата е дошла от мобилни устройства.

“Ако си рекламодател и искаш да достигнеш до много хора, имаш две възможности: Facebook и Google”, твърди Джеймс Какмък, анализатор на Monness Crespi Hardt & Co. “Facebook остава най-бързо развиващата се платформа по отношение на разходите на рекламодателите, а докато тя не спре да открива нови канали, това няма да се промени”, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:04 | 13.09.22 г.
fallback