IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Преди продажбата си: Yahoo не успява да постигне растеж на основния си бизнес

Въпреки това приходите на компанията за първото тримесечие надминаха леко очакванията на анализаторите

09:21 | 20.04.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Американският интернет ветеран Yahoo отчете приходи за първото тримесечие, които леко надминаха очакванията на анализаторите, но обявеният 11,3% спад показва, че уеб пионерът не успява да генерира растеж на своя основен бизнес с търсачки и този с дисплейна реклама, предава Ройтерс.

Акциите на компанията поскъпнаха с близо 1% до 36,66 долара в следборсовата търговия във вторник след обявяването на резултатите.

За близо четирите години, през които е на поста главен изпълнителен директор на Yahoo, Мариса Майер не успя да постигне голям успех в усилията си да спечели пазарен дял от интернет гиганти като Facebook и Google на Alphabet.

Общите приходи на Yahoo спаднаха с 11,3% до 1,09 млрд. долара през първото тримесечие, което приключи на 31 март. Това е първият спад след четири поредни тримесечия на растеж. Средната оценка на анализаторите беше за приходи в размер на 1,08 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.

След приспадането на таксите, платени на партньорски уебсайтове, приходите на Yahoo спадат до 859,4 млн. долара от 1,04 млрд. долара.

Нетната загуба на Yahoo достигна 99,2 млн. долара, или 10 цента на акция, през последното тримесечие, в сравнение с печалбата от 21,2 млн. долара, или 2 цента на акция, година по-рано.

На коригирана база тя е спечелила 8 цента на акция. Отново на тази база, анализаторите очакваха печалба от 7 цента на акция. 

Приходите на компанията се изкачиха до своя връх през 2008 г., когато Yahoo все още притежаваше част от най-четените уебсайтове. Но през последните години тя не успява да надвие Google и Facebook в битката за онлайн рекламодателите.

Майер концентрира усилията си върху повишаване на приходите в новия бизнес с мобилни устройства и видео реклама. През миналото тримесечие те нарастват с 6,8 на сто до 390 млн. долара, а с това - значително по-бавно от прееди година. 

Под натиска на своите инвеститори Yahoo обяви през февруари, че продава своя основен бизнес. Това се случи след като компанията се отказа да отдели дела си в гиганта в електронната търговия Alibaba Group Holding. 

Първият етап на подаване на оферти за основния бизнес на Yahoo приключи в понеделник. Verizon Communications е смятан за фаворитът, който ще спечели наддаването. Другите двама играчи, които ще се борят за купуването на основния бизнес на Yahoo, са компанията за дялово инвестиране TPG и специалистът по онлайн реклама YP Holdings. 

По време на представянето на финансовите резултати на компанията късно снощи Мариса Майер заяви, че гигантът действа бързо, когато става дума за обмислянето на офертите, които е получила. Изказването на Майер има за цел да успокои инвеститорите, които настояват за бърза продажба на основния бизнес на Yahoo, пише Bloomberg.

Въпреки че Майер отказа да разкрие повече детайли, тя заяви, че мениджмънтът на интернет гиганта всеки ден говори с комитета, който има за цел да направи стратегически преглед на основния бизнес на Yahoo. Изпълнителният директор подчерта, че всичко върви по предварително изготвен стриктен календар, който да доведе до сключването на сделка.

"Нашите усилия към днешна дата ясно отразяват решителните ни действия да се движим бързо напред по начин, по който вярваме, че ще получим по-голяма стойност“, коментира Майер. „Аз лично смятам, че правилната трансакция ще ни донесе огромна стойност“.

По време на представянето на резултатите Майер заяви, че няма да разкрие повече детайли за разглеждането на офертите, след като тя и управленският екип вече са отговорили на „стотици“ въпроси по темата. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:24 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още