IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Verizon се очертава фаворит за Yahoo

Броени часове остават до края на срока за подаване на оферти за интернет ветерана

17:14 | 18.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Шансовете на телекомуникационния концерн Verizon да придобие основния бизнес на Yahoo се покачват, пише Wall Street Journal.

Редица фирми, които бяха проявили интерес към изпитващия затруднения американски интернет ветеран Yahoo, очевидно са се отказали от подаване на оферти. Преди края на изтичащия днес срок за подаване на предварителни оферти Verizon Communications Inc. е една от едва няколкото компании с оферти за Yahoo или за част от нея, казват запознати източници. Първоначално интерес заявиха близо 40 фирми. 

Един от заинтересованите е и медийният концерн Time Inc. Компанията обаче е стигнала до извода, че ще бъде трудно да оздрави Yahoo. Сред другите концерни, които са се отказали, според източниците на медията са компанията майка на Google Alphabet, Comcast, AT&T и интернет концернът IAC/InterActiveCorp на предприемача Бари Дилър. 

С пазарна капитализация от около 210 млрд. долара и пари в брой в размер на около 4,5 млрд. долара Verizon разполага с достатъчно средства, за да купи уеб активите на Yahoo и е сякаш предопределена да интегрира Yahoo в своя млад бизнес с дигитални медии. В момента в него влиза бизнесът на AOL, който Verizon придоби миналата година за 4,4 млрд. долара.

Телекомът залага на това, че видео услугите и онлайн рекламата ще са следващата опора на ръста. Според анализатори Verizon иска да слее данните на клиентите от смартфоните им с рекламния инвентар в AOL - а може би и в Yahoo, за да създаде онлайн рекламна технологична платформа, която може да се конкурира с уеб гиганти като Facebook и Google.

„Verizon се опитва да мигрира своя бизнес от аналоговата към цифровата епоха", казва Крейг Мофет, старши анализатор в специализираната в пазарни изследвания на телекомуникационния пазар компания MoffettNathanson. „Verizon смята, че комбинация от AOL и Yahoo ще предложи дигитална рекламна платформа, от която се нуждае, за да осъществи своята стратегия за преоткриване на видеото".

 

 
Data curated by FindTheCompany

Колко силна е позицията на Verizon показва и самият факт, че конкуренцията от останалите желаещи е преди всичко от фирми за дялово инвестиране, сред които са Bain Capital, TPG и Advent International. Поне още една друга фирма за дялово инвестиране - KKR & Co, е заявила интерес. Въпреки това не е ясно дали тя ще подаде оферта до понеделник, заяви източник, запознат с материята. Британският Daily Mail & General Trust все още преговаря с фирми за дялово инвестиране за партньорство, заяви информиран източник.

Yahoo ще представи тримесечните си финансови резултати във вторник, 19 април. 

Всичко по темата четете тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:07 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още