fallback

По-ниската прогноза изтри една трета от пазарната стойност на Fitbit

Компанията очаква коледните ѝ продажби да не са толкова силни, колкото прогнозират анализаторите

12:19 | 03.11.16 г.

Fitbit загуби близо една трета от своята пазарна стойност по време на късната търговия снощи, след като производителят на носими устройства обяви прогнозата за продажбите си. Очакванията ѝ за ключовия коледен сезон се оказа под тези на анализаторите, пише Bloomberg.

Приходите за текущото тримесечие ще бъдат в диапазона 725 – 750 млн. долара, обяви компанията в сряда. За сравнение, средната прогноза на анализаторите е за 981,3 млн. долара. Fitbit прогнозира, че печалбата ѝ за четвъртото тримесечие, като се изключат някои разходи, ще е между 14 и 18 цента на акция, което е под очакваните 17 цента на акция.

„Започваме да се сблъскваме с някои предизвикателства в нашия бизнес“, заяви главният изпълнителен директор Джеймс Парк по време на представянето на резултатите. „Но смятаме, че пазарните възможности занапред са огромни“.

Парк се опитва да докаже, че Fitbit е повече от временно явление, като удвои усилията в сферата на проучването и развитието и препозиционира компанията като дигитална здравна платформа. Тя се сблъсква с нарастваща конкуренция от производителите на по-евтини носими устройства, като Xiaomi, и от играчи като Apple, които правят висок клас стоки.

През септември Fitbit пусна на пазара две нови устройства – Charge 2 и Flex 2, като има добро първоначално търсене, което повишава оптимизма за коледните продажби. Въпреки това прогнозата на компанията от сряда предполага, че ранното оживление е към края си.

„Това е сезонен бизнес. Имаш значителен обем от продажби през четвъртото тримесечие. Те очевидно казват, че то ще бъде по-лошо от очакваното“, коментира Чарли Андерсън, анализатор на Dougherty & Co. “Последният път, в който отчетоха резултатите си, те не бяха пуснали новите си продукти. Сигурен съм, че гледат как се представят продуктите им в реално време и затова са взели решение за по-ниски очаквания“.

Акциите на Fitbit потънаха с 29% до 9,09 долара за брой по време на разширената търговия. Те приключиха борсовата сесия по-рано в сряда на цена от 12,81 долара.

Приходите за третото тримесечие са нараснали с 23% спрямо година по-рано до 504 млн. долара. Това не оправда очакванията на анализаторите, които смятаха, че сумата ще достигне 508,7 млн. долара. Продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион са се свили с 45 на сто, което предполага, че има натиск от страна на по-евтини носими устройства, направени от Xiaomi и други конкуренти.

Продажбите в Азия „не бяха това, което се надявахме“, коментира Парк.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:52 | 13.09.22 г.
fallback