fallback

Разходите за дигитална реклама в САЩ с 22% скок през 2016 г.

Google и Facebook отново грабнаха лъвския пай

12:10 | 27.04.17 г.

Разходите за дигитална реклама в САЩ са достигнали 72,5 млрд. долара през миналата година, което е с 22% повече от 2015 г. Google и Facebook отново са грабнали лъвския пай от приходите, сочи доклад на Interactive Advertising Bureau, цитиран от Ройтерс.

Той подчертава миграцията на потребителите от традиционните медии като телевизията към онлайн и мобилните платформи. Всичко това накара дигиталните компании да се конкурират за по-голям дял от рекламните разходи на бизнеса.

Анализаторите от Pivotal Research Group пишат, че въпреки че дигиталната реклама надминава 69-те млрд. долара, похарчени за реклама в американските телевизии през 2016 г., тя не е отнела от нея рекламни бюджети, както много наблюдатели очакваха.

"Често рекламодателите се опитват да разпределят рекламните бюджети за дигитална реклама към звената за видео реклама, без това задължително да засяга разходите им за телевизионно присъствие по един или друг начин“, посочват анализаторите.

Увеличението на разходите за реклама, които отново бяха доминирани от Facebook и Google на Alphabet, се случва, след като рекламодателите стават все по-предпазливи къде се появяват техните реклами онлайн и колко ефективни са за тях.

Facebook и Google са допринесли за 99% ръст на индустрията, твърди Pivotal Research, което означава, че почти всички други играчи в дигиталната екосистема са отчели или същите резултати, или по-слаби спрямо миналата година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:13 | 04.09.22 г.
fallback