fallback

Над 40% от онлайн покупките в България през лятото са от мобилни устройства

Делът на продажбите през компютър постоянно спада

13:27 | 18.07.17 г.

Пазаруването през телефони и таблети в България през юли и август нараства с 50% над средните нива през останалата част от годината, показва проучване на технологичната компания RTB House.

Откакто мобилните телефони са част от ежедневието, делът на продажбите през компютър постоянно спада, твърдят от дружеството и цитират данни от последния глобален доклад за онлайн приходите от продажби на PWC, според който оборотът на дигиталните реклами достига 72,5 млрд. долара през 2016 г.

Това е с 22% повече, отколкото през 2015 г., и за първи път в историята мобилната реклама съставлява повече от половината от този бюджет – 36,6 милиарда долара. 

Според проучването на RTB House най-големите скокове в този тренд се случват през летните месеци, когато потреблението на мобилни устройства се покачва. Данните от 1000 кампании на 40 пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, Близкия изток и Африка отчитат ръст на мобилните конверсии между 27% и 36% над средните за годината. 28% през юли и 30% през август от всички онлайн продажби се случват през мобилни устройства.

В България резултатите са значително завишени. През юли и август конверсиите са съответно 60% и 58% по-високи от средните за годината, а мобилните телефони и таблетите съставляват 44% от всички продажби през юли и 41% през август.

Мениджърът за България и Румъния на RTB House Каталин Емилиан подчертава, че маркетинг специалистите трябва да са наясно не само със сезонността в продажбите, но и с вида екран, на който се появява рекламата, както и със стоките, които потребителите търсят, когато са в летни ваканции на открито.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:05 | 06.09.22 г.
fallback