fallback

Две трети от българите искат да се разплащат чрез мобилните си телефони

Най-голям интерес към опцията (над 70%) проявяват картодържателите във възрастовите групи 18-24 г. и 25-34 г.

14:35 | 08.11.17 г.

Над 70% от потребителите на възраст между 18-24 г. и 25-34 г. се интересуват от използването на разплащателна функционалност на техните мобилни телефони, сочи проучването MasterIndex 2017 на Mastercard.

Според изследването две трети от активните картодържатели у нас искат да плащат със смартфона си в магазин чрез приближаване на мобилното устройство до безконтактен терминал, както и онлайн през мобилно приложение.

В момента потребителите в България използват мобилния си телефон главно за разговори (93%), за достъп до социални мрежи (53%), за сърфиране в интернет (36%), за чат (29%), за работа и достъп до електронна поща (27%) и снимки (25%), сочи проучването на Mastercard.

Източник: Mastercard

Ако имаха възможност да използват своята разплащателна карта за плащания чрез мобилния си телефон, потребителите биха използвали услугата главно за пазаруване в супермаркет (42%), за плащане на сметки (38%) и покупки на дрехи и обувки (26%). Всеки пети от проявяващите интерес към подобна услуга би заплащал през смартфона си сметки в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести би я използвал за закупуване на билет за транспорт.

Най-голям е делът на хората, които биха плащали в супермаркети и за сметки, във възрастовата група 45 – 64 г. В същото време потребителите на възраст 18-24 г. биха били най-активни в заплащането с мобилни устройства на дрехи и обувки. Картодържателите на възраст между 25 и 34 г. биха плащали през мобилния си телефон най-вече в ресторанти, кафенета и барове.

Източник: Mastercard

„Потребителите очакват да имат възможност за разплащане по всяко време, от всяко място и през всяко устройство, което имат под ръка. Каква по-удобна възможност от това да плащаш със смартфона си, който никога не оставяме у дома и който комбинира все повече функции от различни устройства", казва Браян Морис, директор "Дигитални разплащания" в Mastercard за Централна и Източна Европа.

„Бързото развитие и все по-широката достъпност на безконтактната технология позволяват внедряването на новите методи за разплащане, в това число мобилни плащания със смартфон. Целта е потребителите да получат възможност за още по-удобни, по-бързи и по-сигурни разплащания“, допълва той.

„Според проучването на Mastercard Impact of innovation 20% от българските потребители се определят като отворени към използването на иновации. Интересът към мобилните разплащания е естествено продължение на тенденцията за ръст в използването на безконтактната технология и в търсенето на тази функционалност за разплащане в магазини, ресторанти и кафенета, клубове, институции", казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:47 | 12.09.22 г.
fallback