Над 70% от потребителите на възраст между 18-24 г. и 25-34 г. се интересуват от използването на разплащателна функционалност на техните мобилни телефони, сочи проучването MasterIndex 2017 на Mastercard.
Според изследването две трети от активните картодържатели у нас искат да плащат със смартфона си в магазин чрез приближаване на мобилното устройство до безконтактен терминал, както и онлайн през мобилно приложение.
В момента потребителите в България използват мобилния си телефон главно за разговори (93%), за достъп до социални мрежи (53%), за сърфиране в интернет (36%), за чат (29%), за работа и достъп до електронна поща (27%) и снимки (25%), сочи проучването на Mastercard.
Източник: Mastercard
Ако имаха възможност да използват своята разплащателна карта за плащания чрез мобилния си телефон, потребителите биха използвали услугата главно за пазаруване в супермаркет (42%), за плащане на сметки (38%) и покупки на дрехи и обувки (26%). Всеки пети от проявяващите интерес към подобна услуга би заплащал през смартфона си сметки в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести би я използвал за закупуване на билет за транспорт.
Най-голям е делът на хората, които биха плащали в супермаркети и за сметки, във възрастовата група 45 – 64 г. В същото време потребителите на възраст 18-24 г. биха били най-активни в заплащането с мобилни устройства на дрехи и обувки. Картодържателите на възраст между 25 и 34 г. биха плащали през мобилния си телефон най-вече в ресторанти, кафенета и барове.
Източник: Mastercard
„Потребителите очакват да имат възможност за разплащане по всяко време, от всяко място и през всяко устройство, което имат под ръка. Каква по-удобна възможност от това да плащаш със смартфона си, който никога не оставяме у дома и който комбинира все повече функции от различни устройства", казва Браян Морис, директор "Дигитални разплащания" в Mastercard за Централна и Източна Европа.
„Бързото развитие и все по-широката достъпност на безконтактната технология позволяват внедряването на новите методи за разплащане, в това число мобилни плащания със смартфон. Целта е потребителите да получат възможност за още по-удобни, по-бързи и по-сигурни разплащания“, допълва той.
„Според проучването на Mastercard Impact of innovation 20% от българските потребители се определят като отворени към използването на иновации. Интересът към мобилните разплащания е естествено продължение на тенденцията за ръст в използването на безконтактната технология и в търсенето на тази функционалност за разплащане в магазини, ресторанти и кафенета, клубове, институции", казва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък