fallback

Редизайнът на Snapchat натежа над резултатите на Snap

Акциите на компанията понижиха стойността си с 16,5 на сто в резултат на слабия отчет

09:47 | 02.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Прогнозата на Snap за приходите ѝ и за броя на редовните потребители се оказа под очакванията на Wall Street, след като редизайнът на чат приложението Snapchat отблъсна част от дългогодишните фенове и рекламодатели. Всичко това изпрати цената на акциите на Snap с 16% надолу.

Ръстът на приходите вероятно ще се забави значително през второто тримесечие, обяви компанията, показвайки, че все още е изправена пред трудна битка да оправи приложението си – ход, който има за цел да отблъсне най-големия ѝ конкурент Facebook, който агресивно копира нейните функции.

Броят на дневно активните потребители в Snapchat, които са ключови за генерирането на рекламни приходи, е нараснал до 191 млн. души през тримесечието, завършило на 31 март. Това се оказа малко под консенсусната прогноза за 194,15 млн. души според Thomson Reuters I/B/E/S.

Данните са с 15% по-високи спрямо година по-рано, в сравнение с ръста от 18% през предходното тримесечие.

По време на следборсовата търговия книжата на Snap понижиха стойността си с 16,5% до 11,77 долара, увеличавайки загубата, която започна през февруари. Цената на акциите скочи с цели 48% на 7 февруари до 20,75 долара, за първи път надминавайки цената от IPO-то, която беше 17 долара. Този ръст се дължеше на новините, че редизайнът работи. От този момент нататък стойността на книжата се понижава.

„Редизайнът не просто не направи потребителите щастливи, но притесни и рекламодателите“, коментира анализаторът на eMarketer Дебра Ейхо Уилямсън.

Според нея погледнато от добрата страна лоялните потребители на Snapchat са силно ангажирани, като използват приложението по няколко пъти на ден. А рекламните формати на Snap са сред най-креативните, допълва тя.

За тримесечието, завършило през март, общите приходи са нараснали с 54 на сто спрямо същия период година по-рано до 230,7 млн. долара, в рамките на петия отчет на Snap като публична компания. Средната прогноза на анализаторите беше за приходи в размер на 244,5 млн. долара.

Директорите на компанията заявиха, че новият дизайн е засегнал резултатите, но коментираха, че продължават да се придържат към плана да държат съдържанието от приятели отделно от това на други издатели. Според тях това ще доведе до дългосрочен растеж.

„Промяната в дизайна поставя основите на бъдещето както на нашите комуникационни продукти, така и на нашата медийна платформа“, коментира главният изпълнителен директор Евън Шпигел пред анализаторите. По думите му толкова голяма промяна е свързана с известни сътресения.

Редизайнът имаше за цел да привлече по-широка аудитория в Snapchat, но вместо това предизвика критики от страна на потребителите, включително от известни личности като Кайли Дженър и Криси Тейген. Според Шпигел промените са предизвикали и известни „опасения“ сред рекламодателите.

Неколкократният растеж на броя нови потребители се оказа под очакванията на Wall Street след първичното публично предлагане на фирмата през март миналата година.

Snap отчете нетна загуба от 385,8 млн. долара, или 30 цента на акция, в сравнение със загуба от 2,21 млрд. долара, или 2,31 долара на акция, година по-рано.

Коригираната загуба на акция е достигнала 17 цента на ценна книга, съвпадайки с очакванията на анализаторите.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:32 | 12.09.22 г.
fallback