Aмериканската компания Snap се бори с отлива на потребители заради новата версия на приложението Snapchat, която беше пусната през февруари и имаше за цел да разшири бизнеса ѝ отвъд младежката аудитория, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Над 1,2 млн. потребители на Snapchat подписаха петиция за връщане на старата версия на софтуера. В края на февруари акциите на компанията понижиха стойността си с 6 на сто заради туит на риалити звездата Кайли Дженър, в който тя пита дали и останалите са спрели да ползват Snapchat.
Малко по-късно поп певицата Риана призова своите фенове да изтрият Snapchat, защото в услугата се е появила реклама на мобилна игра, която осмива връзката ѝ с певеца Крис Браун. Snap заяви, че реклама е “отвратителна” и никога не е трябвало да се появява в услугата.
Реакцията към новото приложение притеснява дори Wall Street. През февруари анализаторът на Citi Марк Мей препоръча продажбата на акциите на Snap, отчасти заради редизайна на приложението.
Увеличаването на лошите отзиви за приложението “може да доведе до спад на броя потребители и ангажираността им, което да повлияе негативно на финансовите резултати”, коментира анализаторът.
Случващото се все още не изглежда пагубно за популярността на приложението. Въпреки негативните реакции срещу редизайна, инсталиранията на Snapchat за първи път от различни потребители са се увеличили с 18 на сто през месеца след пускането на новата версия, в сравнение с предишния месец, сочат данни на компанията за проучвания Sensor Tower. Същевременно потребителите прекарват повече време в секцията за премиум съдържание в приложението, наречена Discover, твърдят хора, близки до Snap.
Ветерани от индустрията предупреждават, че често има несъответствие между това какво казват и какво правят потребителите. Вместо да се фокусират върху това, което твърдят хората, социалните мрежи внимателно следят колко често влизат потребителите, с каква продължителност са посещенията им и колко съдържание създават, коментират представители на индустрията.
Историята показва, че редизайнът на уебсайтове и приложения може да се отплати: Facebook, Instagram и Twitter се сблъскаха с подобни случаи преди, но на по-късен етап се радваха на ръст на броя нови абонати. За социалните мрежи с лоялни потребители, промяна, която да ги направи привлекателни за повече хора, е предизвикателство, но понякога е необходима стъпка, за да продължат да растат.
През февруари Snap пренареди функциите си, за да опрости своя интерфейс и да го направи по-лесен за ориентация. Потребителите обаче заявиха, че трудно откриват видеата и снимките на своите приятели. Snap отговори, обяснявайки, че ще улесни потребителите в намирането на историите, като ги постави в отделна секция в приложенито, наречена Tabs.
И все пак компанията призна, че напълно разбира, че за много потребители промените не са били чак толкова удобни.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?