fallback

Бъдещето на Uber е на... колело

Компанията залага все повече на велосипедите, като част от опитите за облекчаване на трафика в големите градове

11:12 | 31.08.18 г.

Вместо да чака своя Uber да пристигне, изглежда главният изпълнителен директор на компанията Дара Косровшахи би се радвал, ако има велосипед.

Пред Financial Times той заяви, че Uber се насочва от това да препоръчва основната си услуга (за споделено пътуване) към заемането на велосипеди и скутери за кратки пътувания в градовете, пише Quartz.

По думите му използването на автомобил по време на час пик е много неефективно.

„Можем да формираме поведение по начин, по който потребителят да печели. Печели и градът“, коментира той.

По-рано тази година Uber придоби компанията за споделяне на велосипеди Jump, базирана в Бруклин. Услугата предлага електрически велосипеди в градове в САЩ, включително в Чикаго, Остин, Сан Франциско и Вашингтон. Колелата имат вградени ключалки и струват по няколко долара за половин час. Там, където е възможно, потребителите могат да наемат велосипедите през основното приложение на Uber.

Lyft изглежда следва стъпките на Uber, тъй като придоби Motivate – компанията, която стои зад програмите за споделяне на колела в редица градове, като CitiBike в Ню Йорк и Ford GoBike в Сан Франциско.

Uber също така инвестира в Lime по-рано това лято и обеща да добави нейните електрически скутери и велосипеди в приложението си, както и системата за билети за обществен транспорт Masabi, в опит да превърне основното си приложение в „градска мобилна платформа“, коментира Косровшахи.

Косровшахи признава пред FT, че тези кратки пътувания с велосипед няма да са толкова печеливши за Uber, колкото тези с автомобил, но твърди, че шофьорите, с които е говорил, са насърчени от опцията да прекарват по-малко време в трафика в градовете и повече време за извършването на по-дълги (и по-скъпи) превози.

Насочването към по-малки и по-удобни методи за транспорт може да облекчи трафика в пренаселените градове.

Ходът обаче представлява сериозен залог за Uber, която харчи милиарди долари всяка година.

„В краткосрочен план финансово това няма да е успешен ход за нас“, коментира Косровшахи. „Но стратегически в дългосрочен план мисля, че това е посоката, в която искаме да се насочим“.

Още от технологичния свят вижте във видеото

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:53 | 10.09.22 г.
fallback