fallback

Мъртъв ли е Facebook за поколението Z?

Ползването на социалната мрежа от младите потребители се променя, сочи проучване на TechCrunch

19:20 | 13.12.19 г.

Facebook губи бързо пазарен дял сред младите потребители, пише TechCrunch.

Проучването Infinite Dial на Edison Research от началото на 2019 г. показа, че 62% от американските граждани между 12 и 34 години са потребители на Facebook, което е по-малко от 67% през 2018 г. и 79% през 2017 г.

Понижението е значително, като се има предвид, че потреблението на хората във възрастовите групи 35-54-годишни и над 55-годишни е константно или се е увеличило.

Има много теории за това защо Facebook губи блясъка си сред милиениълите и поколението Z – вълната от по-възрастни потребители, която променя динамиката на платформата, конкуренцията с по-мобилни и визуално приятни платформи като Instagram и Snapchat, и скандалите с опазването на личните данни от страна на компанията, са само част от предположенията.

За да научи повече, TechCrunch е анкетирала 115 от посланиците в нейния кампус Accelerated за това как ползват Facebook днес. В тази група попадат малко по-възрастни представители на поколението Z (18-24 години), ето защо се предполага, че, ако се анкетират по-млади потребители, резултатите ще са различни.

Общото навлизане на Facebook все още е голямо – 99% от респондентите имат акаунти във Facebook. Повечето не изоставят напълно платформата – 59% от анкетираните са във Facebook всеки ден, а други 32% всяка седмица. Дневното потребление на Facebook е много по-малко от това на Instagram. 82% от респондентите твърдят, че ползват приложението за споделяне на снимки и видео всеки ден, а 7% - седмично.

Освен това данните потвърждават, че през последните няколко години има драматични промени в потреблението сред младите потребители. 66% посочват, че използват Facebook по-рядко през последните две години, в сравнение с 11%, които го ползват по-често. 23 на сто твърдят, че потреблението им не се е променило.

По-интересното е за какво ползват Facebook учащите в колеж. Когато са били в гимназия или колеж в началото/средата на това десетилетие, те са ползвали социалната мрежа, за да публикуват съдържание чрез статуси, снимки и публикации на виртуалните стени на приятели.

Днес много малка част ползват платформата за тези цели. Само 5% от респондентите твърдят, че редовно качват снимки във Facebook, 4% публикуват на стените на приятели, а 3,5% пишат статуси в нюзфийда. Какво правят вместо това?

  • Координират събития – 65% го ползват за организирането или присъствие на събития.

  • Потребление на съдържание – 60% разглеждат нюзфийда.

  • Търсят информация – 51% търсят информация за приятели (рождени дни например), а 42% търсят нови хора, с които да се срещнат.

  • Ангажиране в по-малки групи – 55% изпращат лични съобщения на приятели (често през Messenger), а 43% се ангажират с Групи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:39 | 12.09.22 г.
fallback