Конкуренцията и реакцията на Netflix
Инвеститорите в Netflix се чудят дали дните на надежден растеж на компанията са приключили. Услугата успя да привлече по-малко клиенти през 2019 г., отколкото през 2018 г., а ръстът ѝ в САЩ и Канада се забави. Публикувайки резултатите във вторник, Netflix заяви, че покачването на цените и нарастващият набор от опции затрудняват привличането на клиенти.
И ще става все по-трудно. Услугата Apple TV+ и платформата Disney + стартираха в САЩ през ноември, привличайки потребителите с по-ниски такси, докато HBO Max и Peacock на AT&T ще се появят онлайн през следващите няколко месеца.
Disney+, която се предлага и в Канада, Австралия и Нова Зеландия, ще бъде пусната във Великобритания, Франция, Германия, Италия, Ирландия, Испания, Австрия и Швейцария на 24 март. Apple TV+ пък е достъпна в над 100 държави и региони.
Услугата Disney+ струва по 7 долара месечно в САЩ и Канада, а в случай на обединяване с ESPN+ и Hulu – за 13 долара на месец. Новото стрийминг предложение достигна 10 млн. регистрации в първия си ден. Apple TV+ се появи на 1 ноември за 5 долара месечно, но е безплатна за една година, ако купите ново устройство от Apple. Представянето на тази платформа е по-трудно да се определи. WarnerMedia ще представи своята услуга HBO Max за 15 долара на месец, като плановете са това да се случи през май.
Netflix е достъпна в над 190 държави, а стандартният ѝ план в САЩ струва 13 долара на месец.
Но базираната в Лос Гатос, Калифорния, компания твърди, че стратегията ѝ все още е стабилна, а конкуренцията не бива да доведе до промяна в курса. Загубата на популярни предавания като „Приятели” за сметка новите конкуренти досега не е оказвала влияние върху зрителската аудитория. Абонатите на Netflix просто намират други предавания, които да гледат, твърди главният директор по съдържанието Тед Сарандос.
За доказателство Netflix може да посочи глобалния си растеж в последното тримесечие. Компанията добави 8,76 милиона клиенти за периода, в сравнение с прогнозите от 7,65 милиона. Хейстингс ги определи като „невероятни числа“.
След като конкурентите изтеглиха съдържанието си от Netflix, компанията започна да инвестира по-агресивно в собствени филми и сериали. Стрийминг пионерът планира да увеличи разходите си с 20% за тази година,като бюджетът за програми ще достигне около 12 млрд. долара.
Сериалът „Приятели“ напусна Netflix в САЩ този месец и ще се върне в HBO Max. “Офисът“ също ще бъде изтеглен, но в края на 2020 г. и ще бъде наличен в новата услуга на NBCUniversal, Peacock, която предстои да бъде пусната.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово