fallback

Дигиталните разплащания растат заради рестрикциите, свързани с коронавируса

Част от компаниите обаче са засегнати от спада в авиационния и туристическия сектор

18:45 | 24.03.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Услугите за дигитални разплащания отбелязват ръст на търсенето, тъй като усилията за овладяването на пандемията на коронавируса водят до запасяването на домакинствата с хранителни стоки, лекарства, аудиокниги и филми онлайн, пише Wall Street Journal.

В Италия, една от първите страни, които наредиха на гражданите да стоят у дома, за да не се разпространява вирусът, електроните трансакции са скочили с 81% до края на февруари, сочи оценка на McKinsey & Co.

Докато пандемията ускорява темпа си, все повече региони налагат подобни рестрикции, включително Франция, Великобритания, Ню Йорк и Калифорния.

„Ръстът вече е налице“, коментира Арън Прес, директор проучвания на глобални платежни стратегии в International Data Corp., във връзка с рязкото повишение на онлайн разплащанията. По думите му търговците се сблъскват с предизвикателството да отговорят на огромните нужди за обработката на разплащанията, независимо дали ползват собствени разплащателни услуги или такива на трети страни.

„Нашата мисия никога не е била по-ключова“, коментира Шри Шивананда, главен технологичен директор на PayPal Holdings, един от най-големите играчи на пазара на онлайн разплащания в света. Сред конкурентите му се нареждат Visa, Mastercard, Amazon.com, Alphabet и Apple.

По думите на Шивананда платформата на компанията му е създадена, за да издържа на изненадващи повишения на глобалното търсене. PayPal отказва да коментира какво е влиянието на коронавируса върху обема на обработваните разплащания.

Независимо дали клиентът ползва дебитна или кредитна карта, за да купи продукт от онлайн търговец, данните за трансакцията се криптират и се изпращат на компания, която ги обработва, която препредава информацията до банката на купувача.

Ако банката одобри трансакцията, обработващата фирма се свързва с банката на търговеца, за да попълни сметката му със съответната сума. Целият процес отнема около две секунди.

Но неочакваните ръстове на броя трансакции могат да натежат на капацитета на системата.

Знак, че интернет достига пиков момент, Netflix, YouTube и Facebook обещаха да намалят качеството на видео стрийминга си в Европа, за да се избегнат проблеми с широколентовата връзка.

Дайна Форд, старши директор проучвания в Gartner, твърди, че въпреки по-големия трафик в търговията на дребно, общите приходи на пазара на електронни разплащания вероятно ще се свият тази година, тъй като ръстовете ще бъдат заличени от загубите на фирмите за разплащания, които обслужват авиокомпании и хотели.

Според Форд кризата може да ускори насочването към онлайн разплащанията, тъй като все повече услуги преоценяват разплащанията на живо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:22 | 13.09.22 г.
fallback