fallback

ЕС започва разследване на сделката на Google за придобиването на Fitbit

Антитръстовите регулатори се опасяват, че звеното на Alphabet може да засили доминацията си в някои области

20:26 | 04.08.20 г.

Опитът на Google да изпревари Apple и Samsung в областта на носимите технологии като придобие Fitbit се натъкна на проблеми, след като антитръстовите регулатори в Европейския съюз (ЕС) започнаха разследване на сделката на стойност 2,1 млрд. долара, предава Ройтерс.

Решението на Европейската комисия днес беше взето въпреки обещанието на Google от миналия месец да не използва данните от фитнес тракерите за рекламни цели с оглед да адресира притесненията за конкуренцията.

Антитръстовите власти в ЕС заявиха, че сделката може да засили още повече доминантното положение на Google в онлайн рекламата, а обещанието на Google за данните не е достатъчно, за да намали притесненията.

Европейската комисия заяви, че на този етап от разглеждането на сделката данните, събирани от носените на китката устройства, са важно предимство на рекламните пазари онлайн.

ЕК твърди, че споразумението ще даде на Google предимство благодарение на данните в персонализирането на реклами в нейната търсачка и в интернет страниците. Това пък ще затрудни конкуренцията от други играчи, като в крайна сметка ще доведе до по-високи цени за рекламодатели и издатели.

По-рано обаче Google заяви, че според нея "сделката е за устройства, а не за данни". 

Европейската комисия ще реши до 9 декември дали да даде зелена светлина или да блокира сделката.

От своя страна, Fitbit разполага с 3% дял от глобалния пазар на носими устройства за първото тримесечие на тази година по данни на IDC. Значителна преднина имат Apple с нейните 29,3% и други добре познати играчи като Xiaomi, Samsung и Huawei. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:14 | 08.09.22 г.
fallback