Snapchat е типичното потребителско приложение – с купища забавни филтри, то насърчава хората да изпращат забавни, изчезващи съобщения до приятели и има голяма база от по-млади потребители. Но може ли компанията майка Snap да търси начини да играе още по-голяма роля в потребителския свят? Сега идеята е да навлезе в областта на услугите за бизнеса, пише TechCrunch.
Медията е научила и е получила потвърждение, че Snap придобива стартъп, наречен Voca.ai, който изгражда базирани на изкуствен интелект гласови асистенти за услуги за клиентска поддръжка. Според източник стойността на сделката е 70 млн. долара, но TechCrunch все още не е потвърдила, че това е точната сума.
„7 от всеки 10 наши клиенти все още предпочитат да говорят с оператор“, посочва Voca на уебсайта си. „Voca предлага естествени, подобни на човешки разговори, които ще ви накарат да се чудите дали сте говирили с виртуален агент или с човек“. Платформата служи като система, която обработва прости входящи заявки, а след това предава по-сложните проблеми на оператори.
Говорител на Snap е отказал да коментира информацията, а запитването до основателите на Voca – Ейнав Итамар и Алън Бекър, не е получило отговор.
Израелската медия Calcalist беше първата, обявила сделката.
Екипът на Voca.ai се състои от 40 души, които ще се присъединят към Snap, твърдят източниците.
Voca.ai е основана в Израел, но има офиси и в Ню Йорк. До този момент е набрала около 6 млн. долара, включително от стратегически кръг от American Express Ventures през октомври 2019 г. Сред другите ѝ инвеститори е Flint Capital.
Стартъпът вече има значителен списък с клиенти и твърди, че помага за „милиони разговори“. През октомври миналата година тя отбеляза, че обработва около 2 млн. обаждания/разговора на месец в различни области, като банкирането, телекомуникациите, застраховането и юридическите услуги. Сред клиентите ѝ се нареждат Toshiba, FirstClass Capital и Boost Health Insurance.
Не е ясно какво планира да прави Snap с Voca.ai, но сделката е сключена в много интересен момент. Всички виртуални услуги се радват на голям скок на активността тази година заради пандемията, която накара повече хора да работят онлайн.
Случващото се кара компаниите да изграждат потребителски приложения, за да диверсифицират и рекламират своите платформи като начин за осъществяване на контакт между бизнеса и клиентите. Един от примерите за това е Facebook, която добави повече инструменти към Messenger, WhatsApp и Instagram, за да направи приложенията по-полезни за компаниите, които искат да достигат по-лесно до клиентите, а самите приложения да вършат задачи от тяхно име – да отговарят на въпроси и дори да им продават неща.
Макар че Snap може да се интересува от Voca.ai просто като възможност за по-добра интеракция с потребителите, логично е да мислим, че може да създаде повече бизнес услуги в Snapchat и да диверсифицира източниците си на приходи.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион