fallback

HBO Max и Peacock набират инерция в разрастващата се стрийминг война

Услугата на AT&T е добавила около 4 млн. нови потребители за по-малко от три месеца

18:22 | 11.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Видео стрийминг услугите HBO Max на АТ&T и Peacock на Comcast наблюдават ръст на потреблението в последните месеци – индикация, че набират инерция в рамките на нелеката битка с Netflix и Walt Disney, пише Bloomberg.

По време на конференция тази седмица главният изпълнителен директор на AT&T Джон Станки заяви, че HBO Max е добавила около 4 млн. нови потребители за по-малко от три месеца, което прави активациите ѝ 12,6 млн. Напредъкът помогна и за скока в цената на акциите ѝ – с 4,4% до 30,93 долара, което е най-големият ѝ дневен ръст от месец.

Междувременно Peacock е привлякла 26 млн. регистрации от появата си, твърди Comcast. През октомври компанията обяви, че броят им е 22 млн. Но услугата е безплатна с реклами, което прави по-трудно сравнението ѝ с HBO Max и други стрийминг платформи.

Двата медийни конгломерата се опитват да настигнат на този етап по-успешните играчи като Netflix, Disney и Amazon.com. Netflix има 65 млн. абонати само в Съединените щати, както и още много зад граница. А Disney разполага с цели три услуги – Disney+, Hulu и ESPN+, които продава в пакет.

Но пускането на много ново съдържание дава тласък на HBO Max. Сериали като „The Undoing” (“Отмяната) и “The Flight Attendant” („Стюардесата“) са помогнали за привличането на потребители с „невероятен темп“, посочва Станки. Освен това са помогнали да се увеличи времето, което хората прекарват в ползване на услугата – мярка, която е скочила с около 36% през последните 30 дни.

Новините за броя на абонатите се появяват само дни, след като AT&T шокира Холивуд като обяви, че ще пусне всичките филми на Warner Bros. от 2021 г. в HBO Max по същото време, по което те ще дебютират в кината.

Промяната в стратегията предизвика известни критики към AT&T. Режисьорът Кристофър Нолан, който има дългогодишни отношения със студиото, възнегодува срещу плана, описвайки го като предателство към създателите на филми.

Станки използва презентацията си по време на конференцията вчера, за да обясни решението високобюджетните филми да дебютират директно в HBO Max, когато се появяват и в кината.

„Наистина е важно, че имаме директни отношения с потребителите“, коментира той. След като пандемията затвори кината и попречи на продукциите, „е важно, че тези нови платформи за дистрибуция да се разраснат по-бързо от страх да не изостанат“, твърди още Станки.

Студиото на Comcast – Universal, положи подобни усилия за свиване на т.нар. „прозорец“ между премиерата в кината и тази в стрийминг услугите, въпреки че не е предприела толкова драстични действия, колкото AT&T. В презентацията си компанията посочва, че по-кратък „прозорец“ ще донесе по-голяма стойност на операциите ѝ, но подчерта, че кината остават важна част от бизнеса.

Но Comcast не зависи толкова от Peacock, колкото AT&T от HBO Max. Макар че Peacock генерира приходи от реклама, тя е смятана за по-маловажна част от бизнеса на кабелния гигант. Засега услугата, която беше пусната в САЩ през юли, до голяма степен е начин за привличане на потребители, които вероятно ползват и други услуги на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:16 | 14.09.22 г.
fallback