Видео стрийминг услугите HBO Max на АТ&T и Peacock на Comcast наблюдават ръст на потреблението в последните месеци – индикация, че набират инерция в рамките на нелеката битка с Netflix и Walt Disney, пише Bloomberg.
По време на конференция тази седмица главният изпълнителен директор на AT&T Джон Станки заяви, че HBO Max е добавила около 4 млн. нови потребители за по-малко от три месеца, което прави активациите ѝ 12,6 млн. Напредъкът помогна и за скока в цената на акциите ѝ – с 4,4% до 30,93 долара, което е най-големият ѝ дневен ръст от месец.
Междувременно Peacock е привлякла 26 млн. регистрации от появата си, твърди Comcast. През октомври компанията обяви, че броят им е 22 млн. Но услугата е безплатна с реклами, което прави по-трудно сравнението ѝ с HBO Max и други стрийминг платформи.
Двата медийни конгломерата се опитват да настигнат на този етап по-успешните играчи като Netflix, Disney и Amazon.com. Netflix има 65 млн. абонати само в Съединените щати, както и още много зад граница. А Disney разполага с цели три услуги – Disney+, Hulu и ESPN+, които продава в пакет.
Но пускането на много ново съдържание дава тласък на HBO Max. Сериали като „The Undoing” (“Отмяната) и “The Flight Attendant” („Стюардесата“) са помогнали за привличането на потребители с „невероятен темп“, посочва Станки. Освен това са помогнали да се увеличи времето, което хората прекарват в ползване на услугата – мярка, която е скочила с около 36% през последните 30 дни.
Новините за броя на абонатите се появяват само дни, след като AT&T шокира Холивуд като обяви, че ще пусне всичките филми на Warner Bros. от 2021 г. в HBO Max по същото време, по което те ще дебютират в кината.
Промяната в стратегията предизвика известни критики към AT&T. Режисьорът Кристофър Нолан, който има дългогодишни отношения със студиото, възнегодува срещу плана, описвайки го като предателство към създателите на филми.
Станки използва презентацията си по време на конференцията вчера, за да обясни решението високобюджетните филми да дебютират директно в HBO Max, когато се появяват и в кината.
„Наистина е важно, че имаме директни отношения с потребителите“, коментира той. След като пандемията затвори кината и попречи на продукциите, „е важно, че тези нови платформи за дистрибуция да се разраснат по-бързо от страх да не изостанат“, твърди още Станки.
Студиото на Comcast – Universal, положи подобни усилия за свиване на т.нар. „прозорец“ между премиерата в кината и тази в стрийминг услугите, въпреки че не е предприела толкова драстични действия, колкото AT&T. В презентацията си компанията посочва, че по-кратък „прозорец“ ще донесе по-голяма стойност на операциите ѝ, но подчерта, че кината остават важна част от бизнеса.
Но Comcast не зависи толкова от Peacock, колкото AT&T от HBO Max. Макар че Peacock генерира приходи от реклама, тя е смятана за по-маловажна част от бизнеса на кабелния гигант. Засега услугата, която беше пусната в САЩ през юли, до голяма степен е начин за привличане на потребители, които вероятно ползват и други услуги на компанията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано