fallback

Широколентовият бизнес на Comcast подкрепи печалбата ѝ

Бизнесът с тематични паркове и филмовото звено на компанията продължават да страдат от пандемията

11:00 | 29.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Comcast отчете 6,9% ръст на нетната печалба за четвъртото тримесечие, подкрепена от продължаващия растеж на широколентовия ѝ бизнес, докато коронавирусната пандемия все още оказва натиск върху филмовото ѝ звено и върху подразделението за тематични паркове, пише Wall Street Journal.

Базираната във Филаделфия Comcast, собственик на медийната империя на NBCUniversal и на телевизионния бизнес на Sky, отчете нетна печалба за четвъртото тримесечие в размер на 3,38 млрд. долара, или 73 цента на акция, надминавайки средната прогноза на анализаторите по данни на FactSet. Приходите са се свили с 2,4% до 27,71 млрд. долара.

Широколентовият бизнес на Comcast, който главният изпълнителен директор Браян Робъртс нарече „крайъгълен камък“ за компанията, е продължил да привлича клиенти. За тримесечието той е добавил 538 хил. нови абонати.

Това е помогнало на сегмента с кабелни услуги, който включва платената телевизия Xfinity и мобилни услуги, записвайки 6,3% повишение на приходите до 15,7 млрд. долара. Comcast е добавила 2 млн. широколентови потребители за миналата година, което е рекордно за компанията.

Главният изпълнителен директор Comcast Cable Дейв Уотсън заяви, че миналата година е била „уникален момент“, защото хората са учили и работили от домовете си.

Comcast завърши борсовата сесия снощи с 6,6% повишение на цената на акциите.

Тематичните паркове на Universal Studios записаха 63% срив на приходите до 579 млн. долара, макар че Comcast заяви, че все пак звеното е генерирало печалба за последното тримесечие, като се изключат разходите преди откриването на Beijing Resorts.

Приходите на филмовия сегмент на NBCUniversal са спаднали с 8,3% до 1,43 млрд. долара. Липсата на разходи, свързани с премиерата и маркетинга на филми, както и пускането на някои продукции в услуги по поискване, са помогнали за ограничаване на загубите.

Робъртс твърди, че макар компанията да очаква филмовите премиери да се завърнат в кината, предлагането на премиум филми в услуги по поискване има положителен ефект. „Ще разчитаме на това, което се превърна в успешен хибриден дистрибуционен модел“, коментира Робъртс.

Comcast е продължила да губи телевизионни абонати, като през четвъртото тримесечие се е разделила с 248 хил. от тях. През 2020 г. компанията е загубила 1,4 млн. абонати на кабелна телевизия.

Миналата година Comcast се включи в стрийминг войната с новата услуга на NBCUniversal – Peacock. Главният финансов директор Майкъл Кавано заяви, че Peacock е генерирала над 100 млн. долара приходи, но е загубила 700 млн. долара преди данъци, лихви и амортизация. Кавано допълва, че преди пускането на Peacock Comcast е очаквала да похарчи около 2 млрд. долара за съдържание и маркетинг за услугата в рамките на първите две години.

Вижте още технологични новини във видеото на Bloomberg TV Bulgaria! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:10 | 13.09.22 г.
fallback