fallback

Акциите на Deliveroo записаха 30% спад при пазарния си дебют

Листването е вот на доверие към борсата в Лондон

13:14 | 31.03.21 г.

Акциите на британския стартъп за онлайн поръчки на храна Deliveroo записаха спад при борсовия си дебют в сряда, след като компанията се оказа под натиск от страна на водещи инвеститори и синдикати във връзка с правата на куриерите ѝ, пише CNBC.

Акциите на Deliveroo, която е подкрепена от Amazon, претърпяха 30% спад на стойността при ранните сделки спрямо емисионната цена.

Компанията оцени акциите си на 3,90 паунда (5,36 долара) за брой, което ѝ даде пазарна капитализация от 7,59 млрд. паунда, а това е на дъното на диапазона, който тя определи за цел на IPO-то си.

Но когато акциите започнаха да се търгуват, цената им спадна до 2,73 паунда за брой.

Deliveroo продава 384 615 384 акции – предложение за около 1,5 млрд. паунда. 1 млрд. паунда от тях ще отидат при самата компания, а 500 млн. – при досегашните инвеститори. Сред тези, които ще спечелят най-много, са Amazon и главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Уил Шу.

Книжата на Deliveroo започнаха да се търгуват с код ROO в 8 ч. местно време в Лондон днес. Инвеститорите на дребно няма да могат да предлагат акциите си от компанията до 7 април.

Първичното публично предлагане на Deliveroo е най-голямото във Великобритания, откакто компанията за онлайн търговия The Hut Group набра 1,88 млрд. паунда в рамките на листването си през септември 2020 г. По отношение на пазарната капитализация това е най-голямото IPO в Лондон, откакто Glencore стана публична преди близо десетилетие. Освен това е най-голямото в историята британско технологично IPO по стойност, изпреварвайки тези на The Hut Group и Worldplay, която дебютира на борсата през 2015 г., а след това се делистна.

„Следващ етап от пътуването“

„Много се гордея, че Deliveroo стана публична в Лондон – нашия дом“, коментира Шу в изявление. „След като постигнахме тази цел, искам да благодаря на всички, които помогнаха за превръщането на Deliveroo в компанията, която е днес – в частност на ресторантите и търговците на хранителни стоки, доставчиците и клиентите“.

„В следващия етап от нашето пътуване като публична компания ние ще продължим да инвестираме в иновации, които помагат на ресторанти и търговци да разрастват бизнесите си, ще даваме на клиентите по-голям избор от всякога, а на водачите ще предлагаме повече работа“, допълни той.

Първичното публично предлагане е вот на доверие към Лондон в момент, в който британската столица се опитва да привлече технологични компании с голям потенциал за растеж и да засили финансовата си привлекателност след Brexit. Когато компанията обяви плана си за листване в Лондон, британският финансов министър Риши Сунак описа Deliveroo като „истинска британска история на успеха“.

И все пак IPO-то беше засегнато от притесненията за начина, по който Deliveroo се отнася със своите доставчици, за управлението и оценката на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:18 | 13.09.22 г.
fallback