IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как iPhone може да направи губещите отново победители

Успехът на iPhone в Япония показва, че правата за разпространение диктуват играта

07:55 | 13.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Японците са луди по iPhone. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Японците са луди по iPhone. Снимка: Ройтерс

Масайоши Сон е умен бизнесмен - не без причина президентът на японската компания за интернет услуги Softbank е най-богатият японец. Хора от обкръжението му твърдят, че той има невероятен нюх за бизнес шансовете.

Сега обаче синът на корейски родители за първи път трябваше да преглътне тежка загуба, и то в основния си бизнес. Според публикации на японски медии, цитирани от германския икономически ежедневник Handelsblatt, новият iPhone5 на Apple вече няма да се дистрибутира, както досега, от Softbank, а от конкурента KDDI.

Това ще бъде истинско унижение за разглезения от успехи мениджър, доколкото досега фирмата му разполагаше с ексклузивен договор с Apple за продажбата на iPhone. Клиентите в Япония можеха да си купят смартфона само чрез Softbank. Японската компания засега отказва коментари по темата.

Стресът там е разбираем. Без смартфони днес в Япония не се случва почти нищо. А най-предпочитаният модел - iPhone, лесно може да превърне сегашния губещ в печеливш. Именно iPhone помогна на Softbank да стане лидер по брой на нови абонати. Малко след като се появиха първите информации за евентуалната сделка на KDDI с Apple, акциите на Softbank се сринаха с 12%, докато книжата на KDDI отчетоха ръст.

В момента мобилният пазар в Япония се намира в процес на преструктуриране. Едва преди няколко години местните производители бяха на мнение, че iPhone няма да отчете успехи в страната. Оказа се, че са се заблуждавали. Телефонът в момента е истински хит сред смартфоните и е предпочитан не само за разговори, но и за сърфиране в мрежата. 

Същевременно той отвори и истинския пазар за смартфони. Преди няколко дни мобилният оператор NTD DoCoMo, който през тази финансова година планира да продаде 20 млн. устройства на клиентите си, обяви истинска революция. Компанията планира да предлага само и единствено смартфони, и то едва от ноември.

Последна актуализация: 17:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още