Предполагаемият двубой между Facebook и Google+ сега вече стана трибой. Twitter променя своето оформление, става по-социален и по-лесен за новодошлите. И това се случва тъкмо в седмицата, в която Facebook започва да въвежда в целия свят своя нов графичен облик - „Timeline“, с който искаше да постави началото на нова ера в своята мрежа.
В началото на миналата седмица най-голямата социална мрежа обяви, че въвежда постепенно своя „Timeline” в целия свят, започвайки от Нова Зеландия. По този начин Facebook налага т. нар. Lifeblog – представянето на целия живот, като стандарт.
Втора функция обаче се прицелва точно върху Twitter: След натискането на нов бутон за абонамент, друг социален плъгин след бутона „харесва ми“, членовете на Facebook могат да се абонират за обществените публикации на други, неприятелски абонати. Това съответства на асинхронния принцип на Twitter: може да четете новините на някого без той да има достъп до вашите. Facebook прави от самия акт на абонирането статус, който може да бъде видян на стената от всички приятели на абоната. В най-добрия случай това става причина за нови абонаменти от неговия приятелски кръг.
Twitter от своя страна отвърна с мащабен ремонт на своята страница и приложения. Целта е ново значително повишаване на броя потребители и на тяхната активност в Twitter, за да може платформата да стане по-интересна за рекламодателите, пише Die Zeit.
По собствени данни услугата за кратки съобщения има 100 млн. активни потребители и поне още 200 млн. неактивни. Но някои особености на Twitter винаги са били спирачка за растежа. Новодошлите например се объркват от @, което обозначава потребителско име, но не и истинско име. Или те се провалят в символа за хаштаг #, с който може да търсят различни теми или да създават такива. Сега Twitter се опитва да направи всичко това по-просто, като същевременно запази функциите.
Някои потребители виждат още днес новия външен вид, щом се включат. Трите раздела в горната част на страницата оформят централната навигация - „Начало“, „@ Свържи“ и „# Открий“. Това може да звучи като детска площадка за малките деца, но зад него се крият някои важни нововъведения.
Сега на стартовата страница туитовете се подреждат на дясната вместо, както досега, на лявата страна. Снимки и видео се показват директно в туита, те „експандират“, както казва самият Twitter.
„@Свържи“ показва активностите на собствения акаунт, тоест кой те следва, кой те препоръчва и кой те фаворизира. Този преглед трябва да направи влизането в нови дискусии по-лесно. А това от своя страна да накара потребителите да прекарват повече време в Twitter и да дискутират повече вместо само да разпространяват новини.
Истински новото е онова, което се крие зад навигацията „#Открий“. Защото Twitter вече преценява какво е натиснал потребителят, къде се намира (ако сам споделя местонахождението си), кого следва и кое е любима тема в Twitter в съответния момент. Така създава алгоритъм за това какви теми и туитове може да са интересни за потребителя и му ги показва. Всичко това Twitter нарича „истории“. И те трябва да улеснят новодошлите в ориентирането им сред около 200 млн. туита, които се произвеждат всеки ден. И разбира се точно това би било подходящото място за тематична реклама.