fallback

Рекламата в приложения ще генерира приходи от 7,1 млрд. долара през 2015 г.

Според Juniper рекламодателите ще трябва да подобрят рекламните си послания

11:46 | 05.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Още през тази година рекламите в приложения за смартфони и таблети ще генерират приходи в размер на 2,4 млрд. долара. За 2015 г. пазарният обем на тези реклами ще нарасне го 7,1 млрд. долара, предвиждат в свое проучване анализаторите от Juniper Research.

Според Juniper обаче рекламодателите все още трябва да работят върху качеството на техните реклами, за да получат разумна стойност за парите си.

Пазарният изследовател Шарлот Милър пише: „Мобилната реклама позволява на маркетинга да достигне до потребителите на едно много по-персонално ниво, отколкото при всички други форми на реклама. Ако искат да се възползват от масивното нарастване на използването на приложения, рекламодателите трябва да създадат всеобхватни и забавни светове от усещания, за да привлекат вниманието".  Рекламната форма е в противоречие на тенденцията мобилните потребители все по-често да не желаят да плащат за програми и приложения. И така разработчиците на по-сложни и скъпи за изработване приложения трябва да търсят нови източници на приходи.

Преди няколко седмици проблемът бе засегнат и от IHS. „През 2012 г. ще е все по-трудно за магазини за приложения и разработчици да изискват висока цена за придобиване на продуктите им, защото вече се появи огромно количество свободно съдържание. Вместо това, индустрията на приложенията трябва да се стреми към т. нар. модел Freemium (характерен с това, че се предлага безплатно използване на основните функционалности, а за допълнителна фукнционалност в системата се изисква потребителите да платят определена такса, б. ред) и да монетаризират съдържанието си чрез вътрешни продажби“, коментира анализаторът Джак Кент. Според проучване на IHS т. нар. In-App са генерирали през 2011 г. приходи в размер на 970 млн. долара, а до 2015 г. ще осигурят продажби за 5,6 млрд. долара. Ниските цени преобладават преди всичко в App Store на Apple, отчете Canalys през февруари. Там за 100-те най-популярни програми средно се плаща по едва 1,47 долара. В Android Market средната цена за ТОП 100 приложенията е 3,74 долара. Така анализаторите стигат до извода, че Android приложенията са "твърде скъпи". Изводът на изследването обаче може и да се тълкува по друг начин – че разработчиците могат да потърсят „справедлива“ цена в Android Market за своите приложения, докато в App Store на Apple са принуждавани да продават на изгодни за потребителите цени.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:00 | 08.09.22 г.
fallback