IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

25% от жителите на българските градове прекарват над 5 часа дневно в интернет

На всеки 6 месеца Digitribe ще проучва поведението на българите в интернет

20:56 | 19.07.12 г.
<p>
	Снимка: БТА</p>

Снимка: БТА

Според проучването страниците на компании, продукти или услуги са сериозен източник на информация за потребителите, които са активни онлайн. Почти половината (46,5%) от Facebook потребителите харесват такива страници.

Това, което феновете на корпоративни страници търсят, е: информация за продукт или за компанията (74,9%); полезни съвети, свързани с употребата на продукт или услуга (71%); четат новини за компанията (54,1%) или се информират за мнението на другите фенове (58,3%).

Масово (81,8%) Facebook потребителите смятат, че компании, които имат и поддържат свои канали в социалните мрежи, са в крак с новите технологии и се интересуват от своите клиенти. Присъствието на компаниите във Facebook изгражда доверие у 67% от потребителите, а 77,6% заявяват, че марките трябва да имат свой канал в мрежата.

От своя страна Facebook потребителите са склонни да коментират марка или продукт в социалните мрежи – това потвърждават 51,8% от тях, а 59% участват в он-лайн конкурси и игри, инициирани от корпоративни фен страници.

70,3% от активните потребители четат блогове на различна тематика. 9,3% посещават блогове всеки ден, 15% - 3-4 пъти седмично, 17,5% - 1-2 пъти седмично, а 21,6% - по-рядко от веднъж месечно.

Читателите на блогове се доверяват предимно на български блогове (48,4%). 40,7% от аудиторията на блоговете чете както български, така и чужди блогове.

Почти 10% от активните потребители поддържат собствен блог, като около 41% от авторите публикуват информация всяка седмица.

Онлайн пазаруването набира популярност и у нас – 70,9% от интернет потребителите са закупили стоки или услуги през интернет през последните няколко месеца. Най-купувани през интернет са дрехите (41,2%), книгите (33,3%) и билетите за концерти, кино или театър (28,7%).

По-висока остава възрастовата граница на потребителите, които по-често извършват различни плащания чрез интернет, посочва DigiTribe Report. 88% от аудиторията между 26 и 45 годишните ползва такъв тип он-лайн услуги.

„Интернет пазаруването става все по-видима тенденция в България. Това се потвърждава от данните ни – всеки втори активен интернет потребител пазарува он-лайн“, коментира Юлиян Добрев, Директор изследвания, Прагматика.

DigiTribe Report се базира на представителна извадка сред градското население на България, ползващо веднъж месечно интернет. Изследването е проведено в началото на месец юли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още