fallback

25% от жителите на българските градове прекарват над 5 часа дневно в интернет

На всеки 6 месеца Digitribe ще проучва поведението на българите в интернет

20:56 | 19.07.12 г.

Динамиката на онлайн поведението и навиците на активните българи в интернет ще бъдат изследвани на всеки 6 месеца, съобщиха от маркетинговата група Публисис МАРК Груп.

Според първото проучване DigiTribe Report 75,5% от градското население в България на възраст между 18 и 65 години е в интернет, като една четвърт от тях прекарват над 5 часа на ден в мрежата.

Основните устройства, чрез които се осъществява достъп до интернет, са настолните компютри и лаптопите. Малко над 20% от потребителите използват сматфони, а 5,4% - таблети.

„Мобилните устройства ще бъдат все по-използвани ежедневно за забавление, онлайн търсене и достъп до социални мрежи. Това не вещае смърт за настолните компютри и лаптопи, но те по-скоро ще бъдат използвани предимно за работа“, коментира Христо Ласков от Публисис МАРК Груп.

DigiTribe Report е дългосрочна инициатива за провеждане на шестмесечни проучвания на онлайн потреблението, инициирана от DigiTribe – група ентусиасти от Публисис МАРК Груп. Те са експерти с опит и интерес в интернет комуникациите, новите технологии, социалните медии и онлайн кампаниите.

Проучванията се реализират от Прагматика – агенция за маркетингови проучвания.   

Според DigiTribe Report социалните мрежи са изключително популярни и са посещавани от над 85% от интернет потребителите. Най-използваната социална мрежа е Facebook - 73,8% от българите онлайн я посещават всеки ден, следвана от Google + с ежедневни посещения от страна на 32,8%.

Интересен факт е, че според данните други водещи на световно ниво социални мрежи като LinkedIn, Pinterest, Foursquare не се радват на такава масова популярност у нас.

На въпроса „Колко често посещавате Facebook” 88,9% от 19-25 годишните отговарят, че проверяват своя профил (почти) всеки ден, което ги прави и най-редовните потребители на социалната мрежа у нас. По честота на Facebook употреба след тях се нареждат:

14-18 годишните, от които 88,7% са (почти) всеки ден във Facebook; 36-45 годишните, от които 72,6%  са (почти) всеки ден във Facebook; 26-35 годишните, от които 69,4% са (почти) всеки ден във Facebook; Над 45 годишните, откоито 62,3% са (почти) всеки ден във Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:25 | 14.09.22 г.
fallback