Amazon иска да окупира всички ваши екрани. Именно затова компанията продава таблети и електронни четци Kindle, смартфона Fire, както и телевизионната услуга Fire TV. По същата причина Amazon наскоро похарчи 1 млрд. долара за придобиването на Twitch - компания, която позволява на геймърите да излъчват играта си в реално време в интернет, пише Wired. На първо четене сключването на сделка от такъв мащаб изглежда повече от хаотично, но анализатори смятат, че в нея има повече смисъл, отколкото в решението на Amazon да произвежда собствен телефон например. Истината е, че пазарът на смартфони се владее от доказаните във времето продукти на Apple и Samsung и място за закъснели няма. Същото може да се каже и за сегмента на таблетите, с изключението, че устройствата на Amazon са особено популярни сред хората, които обичат да четат. Но екранът, който геймърите използват - обикновеният телевизор - продължава да е неокупирана територия. Битката за всекидневната е в разгара си и точно тя е актуалната цел на Amazon.
В последните месеци електронните игри се превърнаха в много важна част от бизнеса на компанията. Освен че продава игри през своя сайт, Amazon оборудва основа собствено студио, което ще разработва игри за телевизионната платформа Fire TV. И тук идва ролята на Twitch, с чиято помощ Amazon ще обогати портфолиото си и ще се превърне в основен играч в гейминг индустрията. Но защо електронните игри са толкова важни за Amazon? От компанията искат да напомнят на хората, че гейминг индустрията е по-голяма от Холивуд. Геймърите често са по-запалени и ангажирани с хобито си, отколкото най-страстните киномани. Twitch дава на Amazon силата да командва вниманието на феновете, дори когато те самите не играят. В Google очевидно имат същата идея. Сделката с Amazon идва след дълго ухажване между Google и Twitch. Интернет гигантът води ожесточена битка с Amazon на няколко фронта, а целта е пълната окупация на екраните, които използваме всеки ден. Двете компании обаче имаха коренно различни планове за Twitch. Google имаше намерение единствено да разшири рекламния си бизнес, стъпвайки на още една платформа, докато Amazon има нещо далеч по-сложно предвид. Amazon също притежава рекламен бизнес, но той е от много по-малко значение за компанията, отколкото основният й източник на печалба - интернет търговията. Наскоро акционерите на Amazon оказаха натиск върху ръководството, провокиран от твърденията, че компанията не се концентрира достатъчно върху главната си дейност. Трудно е да си представим, че 970 млн. долара, похарчени за придобиването на Twitch, ще успокоят страстите по високите етажи.