Amazon иска да окупира всички ваши екрани. Именно затова компанията продава таблети и електронни четци Kindle, смартфона Fire, както и телевизионната услуга Fire TV. По същата причина Amazon наскоро похарчи 1 млрд. долара за придобиването на Twitch - компания, която позволява на геймърите да излъчват играта си в реално време в интернет, пише Wired.
На първо четене сключването на сделка от такъв мащаб изглежда повече от хаотично, но анализатори смятат, че в нея има повече смисъл, отколкото в решението на Amazon да произвежда собствен телефон например. Истината е, че пазарът на смартфони се владее от доказаните във времето продукти на Apple и Samsung и място за закъснели няма. Същото може да се каже и за сегмента на таблетите, с изключението, че устройствата на Amazon са особено популярни сред хората, които обичат да четат. Но екранът, който геймърите използват - обикновеният телевизор - продължава да е неокупирана територия. Битката за всекидневната е в разгара си и точно тя е актуалната цел на Amazon.
В последните месеци електронните игри се превърнаха в много важна част от бизнеса на компанията. Освен че продава игри през своя сайт, Amazon оборудва основа собствено студио, което ще разработва игри за телевизионната платформа Fire TV. И тук идва ролята на Twitch, с чиято помощ Amazon ще обогати портфолиото си и ще се превърне в основен играч в гейминг индустрията.
Но защо електронните игри са толкова важни за Amazon? От компанията искат да напомнят на хората, че гейминг индустрията е по-голяма от Холивуд. Геймърите често са по-запалени и ангажирани с хобито си, отколкото най-страстните киномани. Twitch дава на Amazon силата да командва вниманието на феновете, дори когато те самите не играят.
В Google очевидно имат същата идея. Сделката с Amazon идва след дълго ухажване между Google и Twitch. Интернет гигантът води ожесточена битка с Amazon на няколко фронта, а целта е пълната окупация на екраните, които използваме всеки ден. Двете компании обаче имаха коренно различни планове за Twitch. Google имаше намерение единствено да разшири рекламния си бизнес, стъпвайки на още една платформа, докато Amazon има нещо далеч по-сложно предвид.
Amazon също притежава рекламен бизнес, но той е от много по-малко значение за компанията, отколкото основният й източник на печалба - интернет търговията. Наскоро акционерите на Amazon оказаха натиск върху ръководството, провокиран от твърденията, че компанията не се концентрира достатъчно върху главната си дейност. Трудно е да си представим, че 970 млн. долара, похарчени за придобиването на Twitch, ще успокоят страстите по високите етажи.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи