fallback

Финансовите услуги носят най-много приходи в онлайн рекламата в България

Топ рекламодателят в интернет за 2014 г. е Авус Капитал

17:46 | 31.03.15 г.

Финансовите услуги са донесли най-много приходи от онлайн реклама в България през 2014 г. - почти една пета (20%), сочи проучване на IAB, представено в рамките на IAB Forum днес.

Приходите от тази индустрия се равняват на 7,4 млн. лева за посочения период. Втори се нареждат потребителските стоки, които имат 18,1% дял в приходите от интернет реклама по индустрии за 2014 г. Сумата от тях възлиза на 6,8 млн. лева.

Третото място се дели от телекомуникациите и търговията на дребно, като всяка от индустриите има дял от 6,9% (2,63 млн. лева).

На следващото място по дял в приходите се нарежда автомобилната индустрия със своите 6,1%, или близо 2,3 млн. лева.

Разпределението на останалите индустрии е аналогично на това от 2013 г. и няма разместване на позициите - услуги, развлекателна индустрия и медии, публичен сектор, технологии и промишлени стоки.

Последните имат дял от едва 0,1%, възлизащ на малко над 47 хил. лева брутни приходи.

И през тази година IAB направи класация на 100-те най-големи рекламодатели в България, като първото и второто място остават непроменени през 2014 г. спрямо предходната.

Лидер е инвестиционният брокер Авус Капитал, а след него се нарежда телекомуникационният оператор Мобилтел. Третото място остава за Procter & Gamble, която през 2013 г. беше на 11-а позиция в списъка.

“Компанията успя да измести ПроКредит Банк на четвърта позиция тази година”, разкри Василена Топова, директор Бизнес развитие на Investor.bg. По думите ѝ цели 21 позиции нагоре се изкачва eMAG, а NetCredit и Carlsberg Bulgaria са нови участници в челната петдесетка на рекламодателите.

Петото място е отредено на Vivacom, а позиция по-надолу стои Mondelez. Telenor и Райфайзен банк са съответно седма и осма, а последните две места в топ 10 са за eMAG и Банка ДСК.

Изключително представяне през 2014 г. прави фармацевтичната компания GlaxoSmithKline, която се изкачва с 47 позиции нагоре в списъка, уточни Топова.

Само двама от новите играчи в Топ 100 пък се класираха в първите 20. Най-голям спад отчита Винпром Пещера, която се класира на 82-ро място през миналата година.

15 от 20-те най-големи рекламодатели в телевизията присъстват в Топ 100 на рекламодателите в интернет, допълни директорът Бизнес развитие на Investor.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:59 | 11.09.22 г.
fallback