Често срещана мантра е, че служителите са най-големият ресурс на всяка една компания. Но също толкова вярно е, че те може да са и най-големият ѝ пасив.
Едва ли минава седмица, без дадена компания да не падне жертва на служители, които са се превърнали в неин враг, пише в свой анализ сп. Economist.
Нека си припомним само случая с Ashley Madison – сайт за съпружески двойки, които търсят извънбрачна афера. На 20 юли той заяви, че е хакнат. Според главния изпълнителен директор Ноел Байдерман атаката е била дело на вътрешен човек.
Малко по-рано, на шести юли, HSBC уволни група служители, за които е разбрала, че са се снимали по време на „имитация на обезглавяване в стил Ислямска държава“ на азиатски колега, който бил облечен в оранжева роба.
Според списанието най-масово често срещаният пример за врага отвътре е измамникът. Economist Intelligent Unit редовно организира проучвания сред висши мениджъри по тази тема.
През 2013 г. проучването показа, че около 70% от запитаните компании са пострадали поне веднъж от такава измама, в сравнение с 61% при предишно изследване. Често измамите са на дребно – проучване на YouGov сред британски служители през 2010 г. разкрива, че четвърт от онези, които имат право на служебни разходи, са ги раздули.
Измамите обаче може да са много по-дръзки – например от бивши служители, навредили с открадната технология и ноухау или клиентски списъци.
Още по-вредни са вандалите. Те обикновено за водени от желание за отмъщение, а не от рационален мотив.
Дейвид Робертсън от K2 Intelligence напомня за случая в британска производствена компания в процес на преструктуриране. Случайно член на IT отдела открил, че името му е вкарано в списък за съкращаване на служители.
Той успял да отвори „заден вход“ в системата на компанията от свой домашен компютър и нанесъл сериозни щети – изтривал файлове, публикувал имейли от името на мениджъри и качвал порнографски материали.
Най-добрият начин за справяне с тези "вълци" в овчи кожи е мениджърите да се отнасят добре и с уважение към служителите си. Именно тук много фирми се провалят, пише още The Economist. На думи те може да твърдят, че нищо не е по-важно от служителите им, но вътре служителите чувстват, че е точно обратното.
Така се оказва, че най-големият проблем на мениджърите да направят повече с по-малко пари е, че може да превърнат овцете във вълци, а така и най-големия актив - в сериозен пасив.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 10 години *** може да викаш на баща си, ако го познаваш, куха червена кратуно... питал си ме, нали пишеш във форум, ако искаш нещо лично да кажеш на Мави ***, довечера в леглото, не тук ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Имах 40-50 души наемни работници. Поуката ми от това време е, че никога не можеш да угодиш на работник! Затова, както казваш, сега съм занаятчия и "правя най-добрия хляб". А който иска без предприемачески риск да взема предприемаческа заплата - да си потърси други балами, които да му я дават! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И един Важен добъвък!Добрият хлебар, Не е добър директор на хлебозавод! Или още по-обобщено - добрият занаятчия, не е добър мениджър! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Скромният ми опит в управление на хора/област предимно услуги, и мах 30човека, имам опит И от чужди компании/, показва, три неща, основни. Второстепенни на тази база има доста. Първо, за подобно нещо човек все пак е добре да поучи малко /малко, но качествено/не е нужно да е ВУЗ дори. Второ необходим е опит задължително. И трето, но важно по значение, НЕ от всяко дърво СТАВА ***, колкото и да учи и колкото и опит да трупа. Едни просто го могат други и в пенЦионна възраст са неуки. Без качествено управление не става. На база уменията, знанията и капацитета на един управляващ, може да се получи правилно, често с индивидуални решения, управление на персонал и максималното използване на капацитет, без опасност от загуба на качествен персонал или създаване на обстановка "държавна работа, е` ал съм му М...та".... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Мави се занимавал с реален бизнес, хахахахаха... надали, като гледам колко е *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Най-добрият начин за справяне с тези "вълци" в *** кожи е мениджърите да се отнасят добре и с уважение към служителите си. Именно тук много фирми се провалят, пише още The Economist.----Ето това е живата истина ! А "уважението" на "шефа" към служителя се изразява от 1-о до 5-о число на месеца! Един пишман "инвеститор" имаше следната максима: "Ако работника е доволен, значи съм се прецакал!" ... и той гледа да не се "прецаква" ! Но пък и работника не иска да се прецака ... и така кръга се затваря! отговор Сигнализирай за неуместен коментар