Приходите на Apple за фискалната 2015 г. нарастват с 51 млрд. долара, засенчвайки почти всички големи американски компании от класацията Fortune 500, с изключение на 55, включително компании като Pfizer Inc. и Walt Disney Co., изчислява Wall Street Journal.
Повече от всякога резултатите на Apple зависят от iPhone. Те допринасят със 63% към приходите през тримесечието и формират огромна порция от печалбата на концерна.
Средната продажна цена на iPhone през тримесечието е 670 долара, спрямо 662 долара през предходното тримесечие и 603 долара година по-рано. Така Apple съумява да увеличи цените на апарата си независимо от спада в останалата индустрия.
Популярността на iPhone с голям екран повиши печалбата на Apple до рекордни нива за всяка публично търгувана компания, докато ръстът на приходите също е на нива, рядко наблюдавани за компания от нейния размер.
Всяко забавяне на търсенето на iPhone би било основен проблем за инвеститорите. Apple пусна новите iPhone, придружени от пазарната кампания, че „единственото нещо, което сме променили... е всичко“, напук на критиците, които казват, че телефоните нямат толкова забележими промени, като предшествениците си.
Главният изпълнителен директор Тим Кук поясни, че много потребители на iPhone не са преминали към телефоните с по-големи екрани. Около две трети от потребителската база на iPhone преди първото представяне на по-големите модели, представени през 2014 г., все още не са си купили по-нови устройства.
В същото време Apple печели потребители от конкуренти. От всички потребители, заменящи смартфоните си с iPhone по време на тримесечието, над 30% са от устройства с Android - операционната система на Alphabet Inc. По думите на Кук това е най-високият дял на преминаващите от Android устройства, откакто Apple следи този показател.
Бизнесът с iPhone продължава да расте в Китай, където стана премиум бранд, заедно с чантите Prada и часовниците Rolex. Тъй като все повече китайски потребители влизат в средната класа с по-голям разполагаем доход, те се прицелват към iPhone.
Нещо повече, напомпаната цена на iPhone, някога считана за пасив, вече работи в полза на Apple, което ѝ позволява да се откроява от бързо растящата купчина от евтини смартфони и засилва мнението сред китайците, че продуктите на компанията са с по-високо качество.
Приходите от продажбите в Китай, Хонконг и Тайван са нараснали с 99% до 12,5 млрд. долара, но ръстът се забавя леко спрямо същия период година по-рано. Apple заяви, че продажбите на смартфоните ѝ в Китай са нараснали с 87% на пазар, който като цяло се свива, с изключение на iPhone.
Apple не разкрива продажби за Apple Watch, първия изцяло нов хардуерен продукт от 2010 г. насам. Продажбите на устройството са включени към тези на iPod, Apple TV и Beats в категорията "други продукти".
Продажбите на този сегмент са нараснали с 61% до 3,05 милиарда долара. Apple заяви, че кешовата наличност е в размер на над 205 млрд. долара към 26 септември. Ако се извади дългосрочният дълг на компанията от 53 млрд. долара, то кешовата позиция на Apple възлиза на около 152 млрд. долара.
Продажбите на предишния хардуерен хит на Apple - iPad, продължават да падат. Продажбите на таблета спадат с 20%, за седмо поредно тримесечие. Продажбите на подразделението за Mac нарастват с 3%, надвивайки общия спад от 11 на сто на PC пазара по изчисления на IDG.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 10 години *** на finviz.com - и там долу дясно има една графика, heatmap се казва - и виж в каква категория седи AAPL; има и Technology сектор - но я няма в него.... при IBM, MSFT, ORCL, и тниначе аз не помня да съм казвал че ще изчезва - само че не е технологична (вече), и явно има и други които мислят така отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ко стана с прогнозите на разните експерти тука за потъването на ретроградната компания Епъл, която даже вече не била от IT сектора. Изчезването й май се отлага за... абе за ***^кинден... хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар