IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Netflix се готви да се превърне в следващото голямо холивудско студио

Директорът по съдържанието Тед Сарандос залага на стратегия по създаването на собствено съдържание от стрийминг услугата

16:29 | 18.09.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Stranger Things Facebook page</em></p>

Снимка: Stranger Things Facebook page

Привличайки Шонда Раймс, Netflix се сдоби с един от най-успешните телевизионни продуценти. Нейни сериали излизаха на екран всяка година от 2005 г., когато ABC пусна за първи път „Анатомията на Грей“. След това тя направи седем сериала за ABC на Disney. Въпреки че достигна най-високото ниво в ABC, Раймс жадуваше за ново предизвикателство, както и за свободата, която не може да получи в телевизията. Със своята голяма усмивка и големия чек Сарандос е готов за действие.

Победата си има последствия. Няколко дни по-късно Walt Disney заяви, че ще изтегли филмите си от Netflix, когато сегашната им сделката изтече в края на 2018 г. Главният изпълнителен директор на компанията Боб Айгър обяви, че Disney ще създаде собствена стрийминг услуга през 2019 г.

Приятели/Врагове

Както изглежда традиционните медии се стремяха да вземат парите, които Netflix плащаше за техните предавания, но бавно забелязаха риска, който стрийминг услугата носеше за самите тях. Благодарение на Netflix потребителите сега очакват, че ще могат да гледат сериали където и когато поискат. Анализаторите прогнозират, че приходите от продажби на компанията ще достигнат 11,5 млрд. долара през тази година.

Промяната на стратегията на Сарандос от купуване и лицензиране на предавания към създаването им от Netflix засилва заплахата. Компанията е наела десетки служители, работили при конкуренти и партньори. Освен това е съдена от 21st Century Fox за опити за привличане на нейни служители.

Джефри Катценберг, чиято компания DreamWorks Animation има огромно желание да си партнира с Netflix, дава висока оценка на услугата и нарича Сарандос „много почтен човек". И все пак Катценберг също разбира катастрофата, която Netflix носи на медийните компании, които губят зрители заради онлайн телевизията.

Въпреки че конкурентните медийни компании сега гледат по-внимателно на Netflix, никоя не прекъсва напълно връзките си с нея. Disney все още прави телевизионни предавания с бранда Marvel за Netflix и получава значителни суми за това. Същото важи и за CBS, Fox и NBC на Comcast Corp. А Netflix няма да спре лицензираните предавания скоро. Тя все още не може да прави филми от ранга на тези на Disney и много анимационни сериали, които DreamWorks Animation в момента предлага. Освен това трябва да купува съдържание в чужбина за международните си публики.

Най-големият риск за Netflix е забавянето на растежа на броя нови абонати, които вече надминаха 104 млн. в световен мащаб. Компанията трябва да продължи да привлича абонати, за да поддържа нарастващия си бюджет. Тя продължава да харчи много и да набира средства, за да финансира телевизионните и филмовите си проекти, въпреки обещанията, че скоро ще генерира значителна печалба.

"Ускоряването на разходите за съдържание ще започне да се забавя“, заяви главният финансов директор Дейвид Уелс на инвеститорите тази седмица.

Засега Netflix харчи пари, за да печели пари, вярвайки, че всяко ново шоу ще убеди нови хора да се абонират. Както Уелс посочва, Netflix е готова да се превърне в първата компания, която харчи по 20 млн. долара за един телевизионен епизод.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:14 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още