fallback

Водещата аутсорсинг дестинация в света има проблем с хората

Автоматизацията навлиза все по-бързо във Филипините, а служителите не успяват да се преквалифицират с този темп

12:45 | 05.10.17 г.

От 2000 г. насам Филипините привлякоха повече от 1 млн. работни места, тъй като чуждестранни компании прехвърлиха процесите, свързани с клиентска поддръжка и продажби, в страната.

Сега нарастващата вълна от автоматизация заплашва работните места в колцентровете и принуждава индустрията да преквалифицира служителите си, за да отговори на търсенето за по-висококвалифицирани хора в области като здравеопазване, банково дело, финанси и застраховане, пише Bloomberg.

"Най-голямото предизвикателство са хората“, коментира Джоджо Улиган, президент на Филипинската асоциация за контактните центрове (CCAP). “Нямаме хора с достатъчна техническа експертиза и опит в обслужването на развиващите се нужди“.

Филипините са топ дестинация в света по отношение на колцентровете. Компании като Accenture и American Express се нареждат сред онези, които са се насочили към страната. Те са привлечени от ниските разходи за заплати, културния афинитет на филипинците към Запада и населението от 100 млн. души, повечето от които говорят добре английски език.

При непрестанния напредък на технологиите, машините в момента могат да извършват част от задачите, с които са заети в момента хората, включително връзките с клиентите. Повече от половината от работните места в аутсорсинга могат да бъдат загубени в рамките на няколко години, освен ако не бъдат взети по-сериозни мерки, сочи проучване на Tholons Capital, базирана в Ню Йорк консултантска компания.

В Индия в момента роботите заместват работниците в складовете например.

Ръководителите на част от най-големите аутсорсинг компании в света ще се срещнат този месец във Филипините, за да създадат нови стратегии за справяне с влиянието на автоматизацията, посочва Улиган.

Фирмите все повече търсят служители, които са завършили колеж, имат опит, техническа експертиза и лесно могат да бъдат преквалифицирани, допълва той.

„Има много сложна работа в момента“, коментира Улиган. „Вече не става дума само за асистиране или за приемане на поръчки“.

Тези притеснения влияят на прогнозата за индустрията. CCAP очаква, че приходите ще растат с 8% годишно до 2022 г., в сравнение с растежа от над 10% в миналото.

„Хората не се развиват толкова бързо, колкото технологиите“, обобщава Улиган.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:43 | 14.09.22 г.
fallback