fallback

За къде бърза Samsung?

Видеото с нов модел огъващ се смартфон на компанията изпревари глобалната премиера на Galaxy Fold

09:28 | 02.11.19 г.

Тази седмица не липсваха вълнуващи новини на пазара на смартфони. Apple обяви, че очаква продажбите на iPhone да се върнат към растеж от следващата година. Представител на Huawei Бразилия пък каза, че очаква 5G смартфоните да стават все по-евтини. Звездата на седмицата обаче беше Samsung.

Южнокорейският технологичен гигант проведе своята конференция за разработчици в САЩ, на която изненада посетителите с видео на нов концептуален смартфон, с който навлиза още по-навътре в дебрите на огъващите се устройства. В случая клипът показа смартфон, който се сгъва на квадрат – нещо, за което се говори отдавна в индустрията, но все още не сме видели на практика.

Samsung беше първата компания, която миналата година обяви, че се насочва към огъващите се устройства със своя Galaxy Fold. Малко след това по този път мина и китайският гигант Huawei с Mate X. Фанфарите не продължиха дълго.

Няколко месеца след премиерата през февруари потребители, предимно журналисти, на които бяха изпратени тестови бройки, сигнализираха за проблеми с екрана. Само след ден или два на ползване на устройството при някои се появява трептене на екрана, а при други той е станал напълно неизползваем. В част от случаите това се дължи на факта, че някои от журналистите са отлепили предпазното фолио, но в други не.

Всичко това доведе до отлагане на пускането на Fold на пазара, редизайн за разширяване протектора на телефона, така че да обхване целия вътрешен екран, и други подобрения.

При Huawei ситуацията не е по-розова. Огъващото се 5G устройство, което беше показано през февруари на мобилния конгрес в Барселона, първоначално трябваше да се появи на пазара през лятото. След това през юни Huawei отложи старта, за да проведе допълнителни текстове, след като се появи информация за проблеми с устройството.

Mate X се появи на пазара в Китай през октомври, а продажбите на Galaxy Fold започнаха на 6 септември в Южна Корея. За глобални продажби на тези устройства с цени от около 2000 долара може би е рано да се говори.

По-любопитното е защо Samsung избра сега да представи второто устройство с огъващ се екран, което ще стане част от портфолиото ѝ. Очевидно битката за иновации и това кой да бъде първи на пазара продължава, но в случая с Fold това не направи добра услуга на компанията. Прибързаните ходове на Huawei и Samsung засега не дават плодове, а по-скоро им носят повече главоболия.

В такива ситуации стратегията на Apple – да изчака, да се увери, че има потребителско търсене, че продуктите могат да са печеливши, и след това да стъпи на този пазар, може да се окаже по-адекватна. И макар някои да обвиняват Apple, че е по-бавна в пускането на иновации, че всъщност няма иновации в самата компания, в случая тя си спестява огромното недоволство на потребителите, несигурността около тази нова технология и печели възможност да измисли по-добра стратегия за действие.

Samsung може би избързва в опит да задържи потребителите си, докато глобалната конкуренция от играчи като Huawei и китайските Xiaomi, Oppo и Vivo нараства. Големият въпрос е дали това ще ѝ се отплати. Уви, подходът „първият печели“ не винаги значи шестица от тотото. В случая престижът да си първи в дадена иновация се изпари – заедно с първите потрепвания на екрана на Fold.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:59 | 13.09.22 г.
fallback