fallback

Повече от съдържание

Появата на Apple TV+ и Disney+ показа проблемите, за които ще трябва да мислят видео стрийминг услугите

10:30 | 25.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Битката на видео стрийминг играчите сякаш е в разгара си. След отдавна продължаващи спекулации и прогнози за бъдещото им представяне, в рамките на този месец се появиха двама нови играча. Първо на пазара стъпи Apple TV+, а малко след нея и Disney+. 

С навлизането на толкова големи имена в индустрията започва истинската война за вниманието и парите на зрителите. Макар че новите услуги се препънаха още в началото. За Apple TV+ ударът дойде от слабите ревюта на първия ѝ сериал “The Morning Show”, който беше определен като не особено оригинален. 

При Disney сигналите бяха разнопосочни. Първо системата ѝ се срина. Компанията не очакваше и не беше подготвена за толкова голям зрителски интерес. След това се появи далеч по-голям проблем. Докато повечето потребители се оплакваха, че просто не могат да влязат в платформата, други извисиха глас, за да кажат, че направо са загубили достъпа до акаунтите си. 

Оказа се, че хиляди профили са били хакнати, а според проучване на ZDNet почти веднага голяма част от тях да били предложени за продажба. С това стартът на Disney+ се превърна в наистина ужасяващо преживяване за компанията, а и за потребителите. 

След като месеци наред всички говореха как съдържанието ще бъде ключово, за да помогне на хората да изберат стрийминг услугата или услугите, които да ползват, се оказа, че всички загърбват редица други фактори, като сигурността на данните, навика и ангажираността на потребителите с определени платформи

Очевидно солидните инвестиции в оригинални продукции няма да са достатъчно, защото, както знаем, проблемите с опазването на чувствителна информация водят до недоволните погледи на регулаторите. Ако се колебаете, попитайте Facebook. 

Оттук насетне видео стрийминг платформите ще трябва да мислят за няколко ключови неща:

1) Съдържанието - Основният фактор, влияещ на потреблението, ще изисква безкрайни инвестии, нови рискове и ключови партньорства. В случая на Apple те са със звезди от Холивуд. В случая на HBO Go - през много повече локално съдържание. 

2) Привличане и задържане на потребители  - За вече утвърдени услуги като Netflix и HBO Go мисията ще е да опазят това, което са градили с години. Останалите залагат на стратегии за достигане до максимален брой хора чрез безплатен тестови период, или в случая на Apple с цяла безплатна година за всеки, закупил ново устройство от компанията. 

3) Подобряване на потребителското преживяване - Това ще се случи чрез по-добри препоръки, по-приятни и лесни за ползване услуги. Да не забравяме и стратегиите за пускане на нови серии, които ще варират при различните услуги, но също ще влияят на реакциите на крайния потребител. В някои случаи пускането по една серия седмично може да се окаже добър вариант, особено при по-популярните сериали. При други обаче може напълно да отблъсне зрителите и да ги накара да мигрират към конкурентна услуга. 

4) Развитие на бизнес модела - Идеята е излизането на печалба да се случи по-скоро, защото засега виждаме основно компании, които наливат милиарди за съдържание, а това не се отплаща достатъчно.

5) Опазване на личните данни - Не на последно място, трябва да се мисли как тези платформи да бъдат направени така, че потребителите да имат елементарна сигурност. Защото освен имейли и пароли, стрийминг компаниите събират данни и за кредитни и дебитни карти, превръщайки ги в привлекателна цел за хакерите. 

А ако си мислите, че войната наистина е в разгара си, може би грешите. Догодина към отбора ще се присъединят още няколко играча. Те ще имат предимството на изчакващия - да се поучат от всички грешки и да излязат на фронта в пълно бойно снаряжение. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:52 | 10.09.22 г.
fallback