fallback

Защо WhatsApp е от значение?

Начинът, по който Facebook променя платформата, може да промени и нашия дигитален живот

08:36 | 07.12.20 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

WhatsApp се реконструира пред очите ни. Наблюдавайте какво се случва, защото дори и да не използвате чат приложението, промените могат да насочат интернет в различна посока, пише Шира Овиде за New York Times.

Може би никога досега онлайн услуга не е била толкова популярна и не е изкарвала толкова малко пари. Над 2 млрд. души по света използват WhatsApp редовно, за да изпращат текстови съобщения или да извършват телефонни разговори, но услугата не генерира много приходи за Facebook, която притежава WhatsApp от 2014 г. насам.

Това е така, защото WhatsApp е преди всичко приложение за лична комуникация, а Facebook не изкарва пари от груповите чатове с братовчедите ви. Това изглежда ще се промени. В крайна сметка и след като тази седмица Facebook реши да купи стартъп за клиентско обслужване, гигантът се опитва да използва своята запазена марка и да промени WhatsApp по начин, който да помага на компаниите да общуват с нас.

Ако Facebook успее, WhatsApp завинаги може да промени начина, по който пазаруваме и използваме интернет, както направиха основната социална мрежа на компанията и Instagram. Ако не, Facebook ще притежава впечатляващо популярен провал. Резултатът ще определи тенденциите на нашия дигитален живот, кой бизнес ще процъфтява и кой не.

За да разберете WhatsApp, трябва да познавате тристепенната стратегия на Facebook.

На първо място, Facebook създава приятно място, в което хората да си общуват. Това беше оригиналната социална мрежа Facebook. След това тя купи услуги като Instagram и WhatsApp.

След като в това пространство се озоват много хора и се почувстват комфортно, Facebook пуска бизнеса да се смеси с хората и може би да се опита да им продаде маратонки или спални комплекти.

Стъпка три – компанията намира начин да накара бизнесите да започнат да си плащат, за да стигат до потребителите. Това е ключът към богатството.

В основната социална мрежа и в Instagram компании плащат на Facebook, като купуват реклами. Другото чат приложение на Facebook – Messenger, също пое по този път. Но Facebook е решила, че рекламите не са начинът, по който трябва да процедира с WhatsApp. И тя самата не знае какво друго да направи, за да се отклони от своя план от три стъпки.

Първите две стъпки преминаха плавно при WhatsApp. Приложението не е широко използвано в Съединените щати, но в много страни е основен начин за поддържане на връзка с приятелите и семейството. А компаниите използват WhatsApp, за да взимат поръчки за продукти или да отговарят на въпроси на потребители.

Но Facebook не е установила напълно как да усъвършенства тези навици, да ги насочи към повече компании и да печели пари от всичко това. Третата стъпка е деликатна. Наистина е интересно да наблюдаваме как големият и могъщ Facebook се лута в тъмното.

С планираното придобиване на Kustomer – стартъп, който помага на компании да предлагат клиентски услуги през чат приложение, можете да видите, че Facebook иска WhatsApp да бъде версия на колцентровете за обслужване на клиенти.

Всичко изглежда правдоподобно. WhatsApp може да бъде най-добрият форум за авиокомпаниите, които да презаверяват полетите ви или вие да проверявате дънки на Levi’s и да си купите чифт през чат приложението. WhatsApp може да бъде единственото онлайн присъствие за много компании. Или може би нищо от това няма да се получи в такъв мащаб. Не знам, а може би за първи път в историята и Facebook също не знае.

Посоката на WhatsApp има значение, защото става въпрос за нас.

Помислете как Facebook и Instagram промениха начина, по който си взаимодействаме и намираме информация, повлияни от това как бизнесът успява да ни заинтересува от продуктите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:55 | 12.09.22 г.
fallback