fallback

Кои технологични компании ще спечелят дългосрочно от пандемията?

Част от технологичните играчи са много по-добре позиционирани от други добре познати имена от индустрията

16:08 | 01.05.21 г.
Автор - снимка
Създател

Редица интернет компании получиха по-голямо внимание от потребителите (и приходи, свързани с всичко това) по време на блокадите заради коронавируса, които накараха хората да си стоят у дома, залепени за своите устройства. Но само най-големите играчи в индустрията ще спечелят от промяната в потребителските навици, пише Сара Фрайър за Bloomberg.

При представянето на финансовите си резултати тази седмица Amazon.com, Facebook и Google описаха начините, по които хората са станали по-зависими от техните предложения, откакто блокадите и карантините промениха начина, по който пазаруваме, работим, учим и си общуваме, като заявиха, че тези тенденции ще стимулират растежа в дългосрочен план.

Междувременно по-малките социални мрежи Twitter и Pinterest разочароваха инвеститорите. Първата прогнозира приходи, които се оказаха под очакванията, а втората предупреди, че растежът на броя нови потребители намалява в Съединените щати. EBay пък каза, че ръстът на приходите ѝ от продажби, записан по време на пандемията, може да отслабне, след като потребителите се ваксинират, а финансовите стимули се изчерпат.

Контрастът подчертава, че и без това доминиращите играчи използват влиянието и мащаба си, за да укрепят още повече своето господство.

Amazon привлече още хора към услугата си за доставка на хранителни стоки, продаде повече колонки с Alexa и подписа договори с повече компании, на които вече предлага облачните си услуги – тенденция, която очаква „да продължи, докато преминем към възстановяване от пандемията“, коментира главният финансов директор Брайън Ославски по време на разговор с анализатори. Google пък настоя, че Chromebook е най-добрият инструмент за виртуалното училище, а YouTube може да конкурира телевизията за лично развлечение, което прави платформата привлекателна за рекламни инвестиции.

Както Google, така и Facebook говориха за това как пандемията е ускорила насочването на малкия бизнес към мрежата, а той използва техните платформи за реклама и онлайн продажби. Такива фирми „ни питат какво можем да направим, за да им помогнем не само сега, но и в дългосрочен план“, коментира главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг.

Още преди избухването на пандемията на Covid-19 да даде на интернет гигантите нови начини да затвърдят позициите си в живота на потребителите, компаниите бяха критикувани за антиконкурентното си поведение. И трите се оказаха разследвани от Конгреса на САЩ заради опасения, че са изградили империи за сметка на справедливата конкуренция и потребителския избор. Резултатите им по време на пандемията могат да предизвикат нови въпроси за потенциалния им монопол. При ограничени възможности за търговия лице в лице и развлечения потребителите, които имаха по-малко опции как да прекарват свободното си време и разполагаха с пари, насочиха вниманието си към вездесъщите технологични гиганти.

Рекламодателите, разбира се, последваха потребителите. Ефектът от пандемията беше най-драматичен в дигиталната реклама, особено що се отнася до кампаниите за онлайн търговия. Сандбърг твърди, че рекламните резултати на Facebook за първото тримесечие са били подкрепени от факта, че потребителите са пазарували повече продукти онлайн. Средната цена на реклама в социалната мрежа е скочила с цели 30%, а това подсказва за добро търсене, което е позволило на платформата да таксува повече.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:18 | 13.09.22 г.
fallback